MrMister‘s Sverigesemester v2.0 Kom och Köp, prima lemonad!

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.

Bra idé?!

Jättebra!
173
94%
Nja...
7
4%
Ush, stanna i Kina!
4
2%
 
Antal röster: 184
Användarvisningsbild
sysshad
Inlägg: 130
Blev medlem: 19 maj 2007, 00:11:13
Ort: Falun

Re: MrMister‘s Sverigesemester v2.0 Kom och Köp, prima lemonad!

Inlägg av sysshad »

Jag kunde hämta ut mitt paket med grejer idag på närmaste Schenker utlämningsställe, är mycket nöjd. Det är nått helt otroligt vad han har fått jobbat hårt för oss :)
Användarvisningsbild
sysshad
Inlägg: 130
Blev medlem: 19 maj 2007, 00:11:13
Ort: Falun

Re: MrMister‘s Sverigesemester v2.0 Kom och Köp, prima lemo

Inlägg av sysshad »

Med tanke på att jag var den sista som skrev i den här tråden så är den väl ganska död :)
Men jag tänkte kolla hur det har gått för MrMister om han har börjat sälja saker igen eller om den senaste omgången blev för överväldigande.

Jag är iaf på jakt efter fler av de små VGA anslutna LCD panelerna som såldes, men om någon annan har en till salu så skicka gärna ett pm.
Användarvisningsbild
PeterH
Inlägg: 8614
Blev medlem: 15 mars 2006, 15:57:10
Ort: Gävle/Valbo

Re: MrMister‘s Sverigesemester v2.0 Kom och Köp, prima lemo

Inlägg av PeterH »

Med tanke på hur det hela utvecklade sig tror jag inte att MrMister är speciellt sugen på att starta något nytt samköp. Jag vet dessvärre inte huruvida han fortsatte sina planer på ett importföretag eller inte, men jag hoppas att allt är bra med honom 8)
danei
EF Sponsor
Inlägg: 26404
Blev medlem: 2 juni 2003, 14:21:34
Ort: Östergötland
Kontakt:

Re: MrMister‘s Sverigesemester v2.0 Kom och Köp, prima lemo

Inlägg av danei »

Är det någon som vet hur det är med honom?
Användarvisningsbild
dar303
Inlägg: 5979
Blev medlem: 17 december 2003, 19:54:56
Ort: Sthlm

Re: MrMister‘s Sverigesemester v2.0 Kom och Köp, prima lemo

Inlägg av dar303 »

Jag har fortfarande en oavslutad bytesaffär med honom (alltså från mitt håll, han har levererat) men har inte fått tag på honom. Om någon har kontaktinfo så kan ni väl PM:a! *skäms*
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Re: MrMister‘s Sverigesemester v2.0 Kom och Köp, prima lemo

Inlägg av JimmyAndersson »

Jag har inte haft kontakt med honom sedan jag fick mina paket och då började han bli lite bättre.
Han blev ju helt utbränd/sönderstressad, den stackaren....

Nu tror jag faktiskt han mår betydligt bättre. :)

(Förstår helt klart ifall han inte känner för att skriva här längre.
Det skulle inte jag heller ha gjort om folk bara hade gnällt över sina prylar utan att fatta hur dåligt man mådde.)

dar303: Jag har ett telefonnummer och mailadress, men du kanske har testat det?
Användarvisningsbild
dar303
Inlägg: 5979
Blev medlem: 17 december 2003, 19:54:56
Ort: Sthlm

Re: MrMister‘s Sverigesemester v2.0 Kom och Köp, prima lemo

Inlägg av dar303 »

Jag har fått info av flera snälla människor, tack!
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Inlägg: 32775
Blev medlem: 23 augusti 2006, 22:44:11
Ort: Lilla Paris
Kontakt:

Re: MrMister‘s Sverigesemester v2.0 Kom och Köp, prima lemo

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Jag tycker det hade varit roligt och förträffligt bra om han kunde poppat in och delat med sig av sina kontakter OM han beslut sig sig för att inte ta upp importverksamhet. :)
limpan4all
Inlägg: 8210
Blev medlem: 15 april 2006, 18:57:29
Ort: Typ Nyköping

Re: MrMister‘s Sverigesemester v2.0 Kom och Köp, prima lemo

Inlägg av limpan4all »

Jag och många andra trodde nog redan från början att saker skulle strula och det gjorde det, vilket var väntat.
Men iochmed att priserna var så oerhört låga så räknade jag faktiskt kallt med att inte ens få något alls levererat.
Jag betraktade hela affären som en Lotto-rad, visserligen på lite drygt 10kSEK+moms men...
Går det hem så går det, om inte ingen större skada skedd.

Nu fick jag så småningom allt levererat och jag är skitnöjd med hela affären, ett halvår försenat men än sen det var ju bara bra att ha saker.
Bara min 2kVA 230-230V toroidtrafo för galvanisk avskillnad av labbänken har motiverat hela affären totalt sett för mig och den har definitivt redan betalat sig.
Allt annat var bara en bonus.

Om MrMister skulle ge sig på något liknande igen så skulle jag definitivt handla.
Och OM det skulle visa sig att MrMister gått back på det hela skulle jag kunna tänka mig att betala lite till, för det vart ju nästan FÖR billigt totalt sett.

Sen av ren nyfikenhet så skulle det vara intressant att få läsa en redogörelse om hur vad och varför saker strulade till sig så att alla vi andra kan dra lärdom av en sådan här transaktion.

Nåväl sammanfattningsvis, jag är helnöjd och känner bara den djupaste tacksamhet och respekt för det sättet som allt genomfördes på totalt sett.

Många andra hade nog bara skitit i allt och dragit...
Användarvisningsbild
Mizzarrogh
Inlägg: 20344
Blev medlem: 10 september 2006, 12:32:49
Ort: Somewhere over the rainbow... (Hälsingeskogen)

Re: MrMister‘s Sverigesemester v2.0 Kom och Köp, prima lemo

Inlägg av Mizzarrogh »

Jag missade detta tåg, men handlade av honom innan detta, allt funkade då absolut klockrent.
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33806
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: MrMister‘s Sverigesemester v2.0 Kom och Köp, prima lemo

Inlägg av Glenn »

Jag handlade också innan och det fungerade klockrent, så jag tvivlar inte på att han verkligen ville genomföra det hela, tyvärr var det väl ett solklart fall av "ta sig vatten över huvudet".

Var det inte hans fru som skrev något tidigare i tråden, jag fick iaf för mej att målet var att lösa allt (troligen redan gjort ?) och mellan raderna kunde man väl förstå att det hela gick rejält back också.

Väldigt trist, både för MrMister, hans familj och dom som fick vänta..
Användarvisningsbild
netrunner
Inlägg: 5510
Blev medlem: 4 februari 2005, 12:26:05
Ort: 127.0.0.1

Re: MrMister‘s Sverigesemester v2.0 Kom och Köp, prima lemo

Inlägg av netrunner »

limpan4all: Håller med till 100%. Problemen är glömda och förlåtna för länge sen.
Användarvisningsbild
vfr
EF Sponsor
Inlägg: 3515
Blev medlem: 31 mars 2005, 17:55:45
Ort: Kungsbacka

Re: MrMister‘s Sverigesemester v2.0 Kom och Köp, prima lemo

Inlägg av vfr »

Jag fick en del smågrejor, men något labaggregat har jag inte sett röken av. Det var visst något strul med modellerna på aggregaten och antalet som jag fattade det, för jag fick frågan om jag ville byta modell. Eftersom det var en modell med betydligt högre spänningar och lägre ström än jag normalt använder, så var jag inte så intresserad. Och då blev det tydligen ingenting istället. Efterklok är ju lätt att vara...
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Inlägg: 30012
Blev medlem: 6 september 2003, 13:32:07
Ort: MadLand (Enköping)
Kontakt:

Re: MrMister‘s Sverigesemester v2.0 Kom och Köp, prima lemo

Inlägg av MadModder »

Jag sa förut att jag ville ha ett återköp på lödstationen då det var kinesisk modell med fel kontakt och max 220V istället för max 240V som det brukar stå på europeiska modeller, men sen blev det som det blev och tiden gick. Sen tänkte jag att vafan nu kör vi, och så öppnade jag lådan och bytte nätkabel. Funkar bra än så länge. :D
Skriv svar