Har det inget gått lite långt med USB?!

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Jonaz
Inlägg: 2326
Blev medlem: 4 november 2003, 22:06:33
Ort: Huddinge

Inlägg av Jonaz »

Mätte dagen efter jag skrev inlägget och kom upp i 84C och ja det är jäkligt varmt. Men som sagt det var på jobbet, inte hemma.
Användarvisningsbild
arvidb
Inlägg: 4537
Blev medlem: 8 maj 2004, 12:56:24
Ort: Stockholm

Inlägg av arvidb »

Jösses, sorry att jag inte trodde dig!

Men varför vill man ha så varmt vatten i kranen...?

Arvid
matseng
Inlägg: 2360
Blev medlem: 16 september 2003, 17:18:13
Ort: Dubai, United Arab Emirates
Kontakt:

Inlägg av matseng »

Om man har egen varmvattenberedare så finns det en klar fördel med att ha så varmt vatten som möjligt. Det räcker längre när men spätt ut det med kallvatten till lagom temp. Har man 90 C i beredaren så kan man ju ta en dubbelt så lång dusch som om man bara har 45 grader.

Fast det är ju lite läskigt om inte man har engreppsblandare med skållningsskydd överallt hemma. (Vi har det överallt förutom i köket där det är två separata kranar - måste nog byta nån dag.)
danei
EF Sponsor
Inlägg: 26416
Blev medlem: 2 juni 2003, 14:21:34
Ort: Östergötland
Kontakt:

Inlägg av danei »

Normalt har man en blandare som blandar i kallvatten till lämplig temp efter varmvatten beredaren.
matseng
Inlägg: 2360
Blev medlem: 16 september 2003, 17:18:13
Ort: Dubai, United Arab Emirates
Kontakt:

Inlägg av matseng »

Jo, jag vet... Men han (inte jag!) som renoverade huset innan jag köpte det har installerat vatten och delar av elen själv. Och därför är det lite konstiga och ovanliga/kreativa lösningar lite här och var.

Tillexempel så saknas kopplingen till blandaren vid beredaren, och ytterbelysningen tändes när man (inte jag heller, jag kör crew cut!) använde hårtorken i hallen :-)

Elen i hallen är fixad, men beredaren låter jag vara som den är....
Skriv svar