Sony Ericsson Z600 och EGB-10

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
sprawl
Inlägg: 299
Blev medlem: 9 juni 2004, 13:01:33
Ort: Göteborg

Sony Ericsson Z600 och EGB-10

Inlägg av sprawl »

Någon som har en sådan telefon och en sådan gameboard:
http://www.mobilefly.com/product.php?productid=283

jag saknar ett oscilloskop så jag kan inte lista ut hur signalerna ser ut :) Jag vill bygga en liten konverterarare så den pratar RS-232 så jag kan plugga in den i min P800 :)

Sen skriva en liten drivrutin så den funkar med olika spel :)

Vore tacksam om någon hade dessa grejer och ett oscilloskop (man får drömma) kan kolla vad det är för signaler protokoll och tipsa mig på hur jag kan översätta det till rs232).


/a
netbear
Inlägg: 116
Blev medlem: 27 maj 2003, 21:52:29
Ort: Karlskrona
Kontakt:

Inlägg av netbear »

Varför inte göra en adapter så du kan plugga i en joystick (gamepad) utan att behöva he en hel dator mellan?

Vet dock inte hur den fungerar men jag tror inte att det är omöjligt att det redan är rs232 eller nån variant som används.

Finns väl chatboards också? Hade varit lite smidigt att pluga i ett vanligt tangentbord... :-)

/Björn
sprawl
Inlägg: 299
Blev medlem: 9 juni 2004, 13:01:33
Ort: Göteborg

Inlägg av sprawl »

drivrutinen ska vara på telefonen så jag tänkte inte alls ha en dator imellan :) Utan tanken är precis som du säger att göra en liten adapter. Försökt plugga in den och testa att programmera mot den men utan större framgång :/

Mmm, finns en chatboard också men den har den gamla Ericsson kontakten så den passar inte. Men skulle väl gå att göra en adapter för den med.

/a
Skriv svar