Glasfiberlaminat - Kjell <-> Elfa - Skillnad?
ett varningens ord för kjells kort, började på en ny omgång från dom
den här gången var korten ca 100*80mm istället för 100*75
och längs ena långsidan ca 1>3mm in fanns ingen fotoresist
trodde jag skulle klarat det men sen fanns det några små fulingar vid ena kortsidan som gjorde att jag fick avbrott i ledare, suck
börjar bli dags att köpa från annat håll
den här gången var korten ca 100*80mm istället för 100*75
och längs ena långsidan ca 1>3mm in fanns ingen fotoresist
trodde jag skulle klarat det men sen fanns det några små fulingar vid ena kortsidan som gjorde att jag fick avbrott i ledare, suck

börjar bli dags att köpa från annat håll
Grip skrev:en massa godis för en billig slang

Till ämnet: Jag har för det mesta kört med laminat från de lite billigare ställena. Typ kjell, svebry och så och det brukar funka fint för det mesta. Men sen är det ju för det mesta så att man får vad man betalar för också. Elfas laminat kanske håller högre kvalitet överlag medan man från kjell kanske kan få nått måndagsexemplar nån gång...
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Jeppson: Jag ska testa det. Tyvärr.
Fick hem 2st kort från Kjell. Ett av dem ser helt ok ut, men det andra... nja:

Närbild:

Det ser ut som det ligger något under den blåa filmen och som har gjort att det gått hål på ovansidan. Inte bra...
Ska maila bilderna till Kjell&Co för att se om jag kan få ett nytt kort. Måtten stämde iallfall. (10x16cm) Däremot ser kanterna lite konstiga ut. Som om den blåa filmen har släppt lite, eller det inte finns någon fotoresist där.
Beställde även 10st BD140. Tyvärr hade de bara 7st i lager, men jag fick dem billigare.

Fick hem 2st kort från Kjell. Ett av dem ser helt ok ut, men det andra... nja:

Närbild:

Det ser ut som det ligger något under den blåa filmen och som har gjort att det gått hål på ovansidan. Inte bra...
Ska maila bilderna till Kjell&Co för att se om jag kan få ett nytt kort. Måtten stämde iallfall. (10x16cm) Däremot ser kanterna lite konstiga ut. Som om den blåa filmen har släppt lite, eller det inte finns någon fotoresist där.
Beställde även 10st BD140. Tyvärr hade de bara 7st i lager, men jag fick dem billigare.

- Greensilver
- Kontakt:
- JimmyAndersson
- Kontakt:
- JimmyAndersson
- Kontakt: