Dethär var ju litet intressant, jag har några dyra modeller jag tänkt testa, preliminärt vid korta funktionstest jag gjorde när jag fick hem dem så märkte jag inget särskilt på dem, men måste jämföra dem med några billiga jag fick tag på på ett lågprisvaruhus förut av detta utförande.
I en annan tråd beskrev jag problem när jag försökte dimma dessa LED ljus, även de dyrare modellerna som var märkta att kunna dimmas hade problem, vilket jag tror beror på ("elektronisk" (dvs inte en vanlig analog dimmer med potentiometer, har inte hunnit skruva isär den andra ännu, men verkade vara någon enkel puls historia inuti den)) dimmern som var relativt billig.
I recensioner jag läst verkar tydligen inte alla kunna se flimret, medan jag fick huvudvärk redan efter några sekunder när jag försökte dimma dem.
Jag måste testa detta nu, fick hem en grisdyr designlampa förut med LED stavar, måste jämföra om den drabbas av samma problem odimmad som de för några tior från lågprisbutiken.
Just nu är jag låst till vanliga glödlampor för det som skall dimmas av detta utförande.
(är kanske annat med dyrbara modeller av centraldimmers och liknande samt iaf jag har inte haft detta problem lika tydligt med svagare LED typer vid vanliga laborationer med lågvolt, men kan ju vara att man inte tänker så mycket på det då för visso... Tyvärr har personen jag talade med om saken tidigare gått bort så jag kan inte fråga honom längre om praktiska erfarenheter av fasta installationer med bättre dimmertyper i centralenheter.).