Behöver hitta ett annat arbete

Användarvisningsbild
Icecap
Inlägg: 26106
Blev medlem: 10 januari 2005, 14:52:15
Ort: Aabenraa, Danmark

Behöver hitta ett annat arbete

Inlägg av Icecap »

Ja, det har blivit så att jag önskar att byta arbete. Tyvärr har min situation i mitt nuvarande jobb ändrat sig till en oacceptabel grad så nu är det dags.

Jag behöver vara i lokalområdet, alltså Kristinehamn med omnejd. Karlstad, Karlskoga osv. fungerar bra.
Användarvisningsbild
netrunner
Inlägg: 5510
Blev medlem: 4 februari 2005, 12:26:05
Ort: 127.0.0.1

Re: Behöver hitta ett annat arbete

Inlägg av netrunner »

Tja, det är bara att putsa på ditt CV och kolla att din Linkedin profil är snygg. Jag rekommenderar starkt att fråga någon rekryterare om hjälp så att den verkligen är "kundanpassad".

Är du aktiv på meetup och går på branch relaterade träffar? Har du privata visitkort?

Har du tur så får du sparken. Är du med i A-kassan och har alla privata tilläggsförsäkringar? Om inte så är det något du ska skaffa omedelbart!!!! Nu genast!!!
Användarvisningsbild
4kTRB
Inlägg: 18290
Blev medlem: 16 augusti 2009, 19:04:48

Re: Behöver hitta ett annat arbete

Inlägg av 4kTRB »

Taxikort är en bra lösning om du står utan jobb.
Användarvisningsbild
Icecap
Inlägg: 26106
Blev medlem: 10 januari 2005, 14:52:15
Ort: Aabenraa, Danmark

Re: Behöver hitta ett annat arbete

Inlägg av Icecap »

Jobb har jag rikligt av - men jag vill göra något vettigt istället för att kuska runt och laga saker.
Användarvisningsbild
4kTRB
Inlägg: 18290
Blev medlem: 16 augusti 2009, 19:04:48

Re: Behöver hitta ett annat arbete

Inlägg av 4kTRB »

Anställning är lätt att få med taxikort. Även om det bara rör sig om säsongsbetonade/tillfälliga anställningar.
Användarvisningsbild
Icecap
Inlägg: 26106
Blev medlem: 10 januari 2005, 14:52:15
Ort: Aabenraa, Danmark

Re: Behöver hitta ett annat arbete

Inlägg av Icecap »

Jag som är autist ska inte jobba inom serviceyrket.
Janson1
Inlägg: 1338
Blev medlem: 1 december 2016, 09:06:02
Ort: Marks Kommun

Re: Behöver hitta ett annat arbete

Inlägg av Janson1 »

Icecap: Vad jobbar du med i dag?
Användarvisningsbild
4kTRB
Inlägg: 18290
Blev medlem: 16 augusti 2009, 19:04:48

Re: Behöver hitta ett annat arbete

Inlägg av 4kTRB »

Ja det kanske finns bättre isåfall. Reparera trodde jag var service men det beror väl på typ av reparationer kanske. Då smalnar utbudet en hel del. Du får ta ett jobb med att skriva manualer och tekniska instruktioner. Reparatörer brukar vara insatta i hur tekniska prylar fungerar och hur illa handhavandet påverkar funktion och hållbarhet.
Användarvisningsbild
Icecap
Inlägg: 26106
Blev medlem: 10 januari 2005, 14:52:15
Ort: Aabenraa, Danmark

Re: Behöver hitta ett annat arbete

Inlägg av Icecap »

Jason1: Har jobbat genom många år med utveckling av speciellt µC system. Allt från design, CAD av mönsterkort, programmering osv.

Fick i princip ett koncept/idé/önska om funktion från en kund och designade sedan elektroniken, ritade mönsterkort, skickade ritningarna till tillverkning och fick tillbaka monterat kretskort. Under tiden hann jag lägga stommen för mjukvaran och med enheten i hand kunde jag finslipa, testa och justera.

Så jag är bäst på idé-till-färdig produkt.
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Inlägg: 32629
Blev medlem: 23 augusti 2006, 22:44:11
Ort: Lilla Paris
Kontakt:

Re: Behöver hitta ett annat arbete

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Icecap skrev:Jag som är autist ska inte jobba inom serviceyrket.
Jag har genom åren noterat att är man speciell, spelar det kanske kanske kanske mindre roll vad man sysslar med och mer om den miljö man hamnar i. En omgivning med arbetskamrater som accepterar en för den man är men som också sparkar på en så man kommer ut ur sitt skal och vågar utvecklas har betytt mer för mig än att få sitta och tejpa mönsterkort och konstruera 4kV testmaskiner för papperskondensatorer.
Användarvisningsbild
Icecap
Inlägg: 26106
Blev medlem: 10 januari 2005, 14:52:15
Ort: Aabenraa, Danmark

Re: Behöver hitta ett annat arbete

Inlägg av Icecap »

Genom åren har jag utvecklad rimliga sociala skills, dock inte helt perfekta. Jag är en typ som man antingen tycker mycket om - eller motsatsen.

Jag har bara kommit till en punkt där jag vill jobba med det jag är bäst på, utan att skulle bråka med chefen över idiotiska beslut osv.
Jag tycker att när jag kör till Sandviken (~4,5 timmars körtur) är körningen spill av tid, tid där jag kunde ha gjort vettigare saker helt enkelt.

På jobbet är det lagt förbud mot att utveckla - så allt som är kul är numera förbjudet. Detta trots att vi har några unika produkter som förvisso inte är några storsäljare - men vi är bland mycket få som har detta och våra versioner är väl genomarbetat - men ännu inte perfekta.
grottan
Inlägg: 428
Blev medlem: 16 maj 2010, 12:16:42

Re: Behöver hitta ett annat arbete

Inlägg av grottan »

Är det samma arbetsgivare nu som när du utvecklade och konstruerade utifrån kunders önskemål men som nu valt att stoppa utveckling? Hur är det med möjligheter att starta eget och ragga jobb från gamla kunder?
Användarvisningsbild
adent
Inlägg: 4094
Blev medlem: 27 november 2008, 22:56:23
Ort: Utanför Jönköping
Kontakt:

Re: Behöver hitta ett annat arbete

Inlägg av adent »

Du bör nog inte ha några problem att få jobb som embeddedutvecklare, även om du är tydlig med din autism.
Skriks efter sådana nu!

MVH: Mikael
Skriv svar