T: Frakthjälp Bålsta till Småland

persa
Inlägg: 1495
Blev medlem: 2 juli 2009, 14:39:34
Ort: Mitt i Småland

T: Frakthjälp Bålsta till Småland

Inlägg av persa »

Någon som åker från Stockholm ner till Småland (eller längre söderut) den vecka som nu kommer och som vill ha ett bensinbidrag på en tvåhundring ?

Har en chuck liggande i en trälåda (totalvikt 36 kg) som jag köpt av en kille i Bålsta. Det blir lite krångligare med bussgods när man kommer över 35 kg tycker han jag köpt den av. Hämtas i Bålsta och lämnas helst av i Vetlanda men jag kan även tänka mig möta upp i t.ex. Jönköping eller Värnamo om någon åker E4:an söderut
Användarvisningsbild
Henry
Inlägg: 23588
Blev medlem: 20 april 2005, 02:52:47
Ort: Lund

Re: T: Frakthjälp Bålsta till Småland

Inlägg av Henry »

Kan tyvärr inte hjälpa dig men ett tips är att om han ev har en mack eller dylikt ställe i närheten som använder Schenker så kan han om butiken går med på det använda företagets namn och adress och då skicka upp till 1 Ton eller 3.5 kubik för väldigt bra summor och så hämtar de det även på det stället och kör även ut det till mottagaren för en liten summa, allt beroende på vikt förstås.
danielr112
Inlägg: 8044
Blev medlem: 18 januari 2009, 00:48:24
Ort: Alvesta, Småland

Re: T: Frakthjälp Bålsta till Småland

Inlägg av danielr112 »

Var uppe nu i helgen men ska upp nästa helg igen och springa Tjurruset. Kanske går att ta med då?
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Inlägg: 45176
Blev medlem: 23 september 2006, 23:54:55
Ort: Borås
Kontakt:

Re: T: Frakthjälp Bålsta till Småland

Inlägg av TomasL »

Kankse någon kan ta med den ned till lokalplundringen i Motala den 13de, för vidaretransport
persa
Inlägg: 1495
Blev medlem: 2 juli 2009, 14:39:34
Ort: Mitt i Småland

Re: T: Frakthjälp Bålsta till Småland

Inlägg av persa »

danielr112 skrev:Var uppe nu i helgen men ska upp nästa helg igen och springa Tjurruset. Kanske går att ta med då?
Såg att Tjurruset går i Kungsängen. Rätt sida av stan också :)

Låter som ett klart intressant alternativ. Han jag köpt chucken av skulle göra ett sista försök och böna och be till bussgods att göra ett undantag. Men jag har inga större förhoppningar att det lyckas

Jag återkommer i tråden när han återkommit
persa
Inlägg: 1495
Blev medlem: 2 juli 2009, 14:39:34
Ort: Mitt i Småland

Re: T: Frakthjälp Bålsta till Småland

Inlägg av persa »

Inget positivt svar från bussgods :(

Så Daniel jag är klart intresserad av ditt erbjudande i samband med tjurruset. Ring mig snarast på 070-6559172 eller maila på p.sandlund@telia.com vad som kan vara lämplig upphämtningstidpunkt för dig i Bålsta så ska jag kolla om han som har chucken är hemma då
persa
Inlägg: 1495
Blev medlem: 2 juli 2009, 14:39:34
Ort: Mitt i Småland

Re: T: Frakthjälp Bålsta till Småland

Inlägg av persa »

Stort tack till Daniel för hjälp med transporten :tumupp:
danielr112
Inlägg: 8044
Blev medlem: 18 januari 2009, 00:48:24
Ort: Alvesta, Småland

Re: T: Frakthjälp Bålsta till Småland

Inlägg av danielr112 »

Var så lite så. Var trevligt att det funkade så bra som det gjort. Ledsen att jag fick springa i slutet men Växjö hade blivit av med all ström så fick lite akuta saker att hantera :P
Skriv svar