T: elektronikschema + 2 PCB designs

lagruise
Inlägg: 2
Blev medlem: 25 september 2017, 18:35:18

T: elektronikschema + 2 PCB designs

Inlägg av lagruise »

Hej!

Jag söker någon som effektivt kan ta mitt hemmagjorda elektronik-schema i powerpoint och lägga upp det i ett riktigt verktyg (Eagle el dyL) som schema och skapa 2 PCB layouter med filer redo för PCB tillverkning. Se bifogad pdf.

Det är inte en superkomplex lösning men det är en hel del mappning av LED display segments till IDC-portar.

Någon som känner sig manad och har kompetens?

mvh /mattias
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Klas-Kenny
Inlägg: 11292
Blev medlem: 17 maj 2010, 19:06:14
Ort: Växjö/Alvesta

Re: T: elektronikschema + 2 PCB designs

Inlägg av Klas-Kenny »

Vad har du för budget gällande ersättning?
Och tidsperspektiv?

Några krav vad gäller hålmonterat/ytmonterat?
Endast mönsterkortslayout eller fullt tillverkningsunderlag att skicka till någon legotillverkare för montering av komponenter också?

Blir inte riktigt klok på hur du menar med videoutgången. Du skriver 6xRCA, men jag ser bara fem signaler (R,G,B,SYNC,"SCART RGB signal") plus jord. Jord finns ju i varje enskild RCA. Menar du egentligen 5xRCA eller vill du verkligen ha en egen RCA för bara jord?


En annan fundering. Du har ritat in både en 5V-matning och en 9-12V matning som verkar tämligen separerade ifrån varandra?
Varför inte mata med bara en spänning, och sen en step-up eller step-down för att skapa den andra?
lagruise
Inlägg: 2
Blev medlem: 25 september 2017, 18:35:18

Re: T: elektronikschema + 2 PCB designs

Inlägg av lagruise »

Hobbyprojekt - så några tusenlappar för schema + PCB layout + Gerber(?) för tillverkning antar jag. Men jag har ingen referens från tidigare - så jag antar att de som är intresserade kommer att ge mig en vägledning på pris. Om någon vill "bundla" med att även skriva ut PCB så är det oxå ok (jag har använt Cogra för mina egna små PCB prints förut).

Hålmonterat - jag monterar själv - detta är en one-off (ingen masstillverkning). Allt monteras med IC-hållare (även LED displ); vet inte om det påverkar layout-måtten kring komponentplavceringar?

Ang videoutgång. RCA-kontakter är mer för att få "stabila kontakter/hållpunkter" mot PCB. Dessa skall kunna gå till gamla monitorer från 80-talet (där GND är en separat lina ut). Men om man vill ha den till SCART så vill jag använda samma uppsättning kontakter (bara ändra på motståndsvärde) inklusive SCART RGB selection signal level (1-3 V). Kanske finns det bättre lösning (KK?) som routas mot chassi och där kan jag montera mina olika utgångar.

Step up låter bra - jag är ingen elektronik-ingenjör och vågar mig inte riktigt på detta ; så om någon kan rita in eller sätta en "wing" mot existerande 9V wings på detta som del av arbetet så absolut bra (givet att det ger tillräckligt jämn spänning för att hantera PWM to DC level)

Obs - själva elektroniklösningen är inte "optimal" enligt moderna sätt att designa; detta är en adapter för FPGA till en gammal set-up från 80-talet

mvh /mattias
Skriv svar