Bearbeta metall med hög precision i Göteborgsområdet

nibman42
Inlägg: 15
Blev medlem: 13 oktober 2017, 17:24:52

Bearbeta metall med hög precision i Göteborgsområdet

Inlägg av nibman42 »

Hej,

Söker någon som mot betalning kan tillverka delar av metall med hög precision. Jag behöver delar av stål, eller aluminium där olika storlekar av hål behöver tas upp. Form och storlek på delarna kommer behöver bearbetas i vissa fall. Någon som har utrustning tillgängligt och möjlighet att hantera detta runt i Göteborgsområdet?

Hög precision? Ja, tiondelar av en millimeter i varje fall, om ännu bättre, desto bättre. :) Har mått som omvandlats från inches som blir 47.14mm exv. Toleranserna är nog större än så, men det vet jag inte förrän jag testat.

Tjocklek på metall? Ja, absolut minium i stål 6mm kanske hellre 8mm, om möjligt med rostfritt, kanske gärna det. Aluminium 10-15mm.

Storlek på största delen ca. 140x180mm.

Göteborgsområdet kan sträcka sig ganska långt, men inte upp till Norrland i varje fall. :wink:

Denna någon måste också ha tillgång till råmaterialet (metallen) då jag själv inte har det.
eqlazer
Inlägg: 923
Blev medlem: 22 september 2007, 13:53:45
Ort: Göteborg

Re: Bearbeta metall med hög precision i Göteborgsområdet

Inlägg av eqlazer »

RZ kan nog också lösa dina behov
http://www.rzg.se/kontakt/rz-finmekanik/
Användarvisningsbild
LaRdA
EF Sponsor
Inlägg: 3754
Blev medlem: 9 september 2003, 14:10:46
Ort: Jämtland

Re: Bearbeta metall med hög precision i Göteborgsområdet

Inlägg av LaRdA »

Finns det någon anledning att det inte fungerar med någon i andra delar av landet?
Tänkte mest på att det bör gå rätt bra att skicka delarna i ett paket då det inte handlar om några stora och skrymmande detaljer.
nibman42
Inlägg: 15
Blev medlem: 13 oktober 2017, 17:24:52

Re: Bearbeta metall med hög precision i Göteborgsområdet

Inlägg av nibman42 »

Anledningen är nog mest att jag vill kunna titta på resultatet och kunna diskutera det mellan fyra ögon och visa hur jag menar om något inte riktigt blivit som jag önskat, vilket förmodligen hade berott på mina ritningar, men ändå.
Skriv svar