T: Kretskort

lewhren
Inlägg: 20
Blev medlem: 25 juni 2017, 21:57:38

T: Kretskort

Inlägg av lewhren »

Hej

Skulle behöva komma i kontakt med någon som kan rita/designa själva layout för kretskort.
Kortet som behövs framställas ska fungera som en kontrollkrets för två (driver-lösa) COB LED-kort. Kortet behöver utföra två funktioner och skall kunna styra ljuset antingen steglöst eller med minst 5 steg.
Kretskortet potentiometrar behöver då utföra följande:
Potentiometer 1) Dra ner spänningen till båda COB kretsarna så att styrkan på ljuset sänks lika mycket för vardera, och ska kunna varieras mellan 100-0%.
Potentiometer 2) Ska dynamiskt lastbalansera spänningen mellan de två COB korten, där potentiometer helt till ena hållet ger 100% spänning till ena kretsen och vise versa.

Om detta är något du klarar av eller vet du vart jag kan vända mig för beställning av ett sådant arbete är du varmt välkommen att PMa mig.
Användarvisningsbild
rysshack.se
EF Sponsor
Inlägg: 1151
Blev medlem: 11 februari 2009, 21:11:28
Ort: Stockholm

Re: T: Kretskort

Inlägg av rysshack.se »

Inspänning?
Specifikation på COB du skall använda?
lewhren
Inlägg: 20
Blev medlem: 25 juni 2017, 21:57:38

Re: T: Kretskort

Inlägg av lewhren »

Hej rysshack
Ja precis, inspänning.

Det är en sk driverless COB (DOB), så den ska drivas direkt på 220v.
LED kretsarna kommer bestå av 1w chip. Ena kretsen har totalt 130*1w, ~336v och den andra totalt 161*1w ~335v men ska drivas med 150mA (framförallt för att vissa våglängder som används på kretsen kan vara omständliga att få tag på som 0.5w chip). Eller är det något annat specifikt du tänker på i form av specifikation?
Skriv svar