Fibertekniker sökes

JonHart
Inlägg: 90
Blev medlem: 17 mars 2016, 10:21:48

Fibertekniker sökes

Inlägg av JonHart »

Är du teknikintresserad och sugen på att bygga framtidens infrastruktur för stadsnät? Då kan du vara en av våra nya fibertekniker !


Vem trivs hos oss? ”Jag gillar att ha ett omväxlande arbete och att min arbetsdag ser olika ut från dag till dag. Det gör att min roll som fibertekniker passar mig väldigt bra. Den ena dagen blåser jag fiber, den andra dagen svetsar jag utrustning och har kontakt med kunder. Jag arbetar både utomhus och inomhus, så ingen dag är den andra lik. Att dessutom få ingå i ett team tillsammans med ett tryggt och sammansvetsat gäng med härliga kollegor som alltid ställer upp gör att verkligen jag trivs med att jobba här.”

Benny Eriksson, Fibertekniker på Entreprenad/Stadsnät, Elnät

Vad erbjuder vi? Vi söker just nu två fibertekniker till vår avdelning Entreprenad/Stadsnät inom affärsområde Elnät. Avdelningen har hand om utbyggnationen och underhållet av stadsnäten i Eskilstuna och Strängnäs kommun tillsammans med Fibra, ett bolag som ägs av Eskilstuna Energi och Miljö, SEVAB Strängnäs Energi, Mälarenergi samt Arboga och Hallstahammar kommun och som verkar för att bygga stadsnät som klarar framtidens krav. En tjänst är placerad i Eskilstuna och den andra i Strängnäs men båda rapporterar till gruppchef Niclas Liljehag.

Som fibertekniker hos oss ingår du i en arbetsgrupp som utför den planerade utbyggnationen och även driften av det passiva nätet. Vi ser därför att du har en god samarbetsförmåga, att du är strukturerad i ditt arbete och ser ansvarstagande som en självklarhet. Beredskap kan ingå i tjänsten, vilket gör att du bör kunna hantera plötsligt uppkomna situationer och även kunna agera under tidspress.

För att lyckas väl i tjänsten har du gymnasiekompetens med inriktning el, tele eller opto. Alternativt att du är certifierad fibertekniker eller att du införskaffat motsvarande kompetens genom tidigare arbetslivserfarenhet. Om du har minst ett års erfarenhet av liknande arbete är det meriterande

Vilka är vi?

Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö är en arbetsgivare som värnar om dig som medarbetare. Se filmen om oss som arbetsgivare här. Vill du veta hur vår rekryteringsprocess fungerar? Klicka här.

• Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö, är ett gemensamt driftbolag för Eskilstuna Energi och Miljö och SEVAB Strängnäs Energi. Läs gärna mer om våra uppdragsgivare på eem.se och sevab.com
• Vi är en av Sörmlands största arbetsgivare, med våra närmare 500 medarbetare.
• Vår affärsidé: Tillsammans är vi det ledande energi- och miljötjänsteföretaget.
• De verksamheter vi driftar har en årlig omsättning på 1,8 miljarder kronor

Vill du bli en av oss är du varmt välkommen med din ansökan senast 18 juni 2017. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vänta inte med din ansökan!

Har du några frågor är du välkommen att kontakta vår gruppchef Niclas Liljehag.

Du når Niclas på telefon 016-10 62 50 eller via e-post niclas.liljehag@esem.se

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/ ... fecb51aca1