Electrokit Buggfix Plus
Aktuellt datum och tid: 19.56 2017-11-20

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: T: Svarva till tre bitar
InläggPostat: 22.18 2017-04-02 
Admin
Användarvisningsbild

Blev medlem: 14.59 2003-05-26
Inlägg: 6916
Ort: Solna
Någon här som kan och vad skulle det kosta.
Tänker mig aluminium, mässing, eller rostfritt. Spelar inte så stor roll.
Skulle vilja ha tre stycken såna här: viewtopic.php?f=45&t=60362&start=735#p1314273
35-40 mm stora.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 01.20 2017-04-03 
Användarvisningsbild

Blev medlem: 22.27 2005-07-04
Inlägg: 4180
Ort: Jönköping
http://www.grand-illusions.com/acatalog ... Width.html

Tror inte det blir billigare att svarva själv...


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 07.22 2017-04-03 
Användarvisningsbild

Blev medlem: 16.34 2004-09-06
Inlägg: 20461
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Svårt att få till det för den pengen tyvärr.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 11.19 2017-04-03 

Blev medlem: 10.40 2009-11-28
Inlägg: 885
Ort: Abu Dhabi
Nu blev jag intresserad. :-)
Hur gör man detta, två uppsättningar med en specialtillverkad hållare för den "långa konen"?

Ingen tillgång till mina maskiner nu men vore kul att försöka tillverka dessa.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 12.33 2017-04-03 
Användarvisningsbild

Blev medlem: 22.27 2005-07-04
Inlägg: 4180
Ort: Jönköping
Ja, svarva den långa konen, och sedan fästa den i en matchande sockel med superlim? Och sedan ta den korta sidan...

Det är klart görbart, men med tanke på priset på ca 300-400 spänn för ett kit med 3 st som man kunde köpa på grand-illusions så är ju valet kanske inte så svårt...


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 15.25 2017-04-03 

Blev medlem: 14.01 2016-07-13
Inlägg: 90
Ort: Stockholm
Jag hade gjort det i ett tempo.
Först stora konen. Sen sticka ner bakom och svarva lilla konen med ett vasst tunt verktyg som är slipat så att den sticker av biten först. Sen får man slipa och polera bort tappen.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 15.46 2017-04-03 
Användarvisningsbild

Blev medlem: 00.24 2005-11-12
Inlägg: 525
Ort: Uppsala
Den trubbigare änden är väl dessutom sfärisk, det kanske hjälper när man filat bort det värsta av tappen (gör man många kanske det är värt att svarva ur en skål i nått enkelt material som man kan hälla i lite kiselkarbid/diamantpasta i).


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 06.23 2017-04-18 

Blev medlem: 08.46 2008-11-28
Inlägg: 1059
Ort: Finland, Åland
Intressant, ännu en kul grej att försöka svarva :humm: listan börjar bli lång :doh:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 14.12 2017-04-22 

Blev medlem: 08.46 2008-11-28
Inlägg: 1059
Ort: Finland, Åland
Fick lite tid över idag :lol:
Är 29.5mm för jag har inte stickstål för större, men är du intresserad så kan jag kolla upp frakt?
Bilaga:
DSC02162.JPG


Logga in för att visa de filer som bifogats till detta inlägg.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 15.26 2017-04-22 
Admin
Användarvisningsbild

Blev medlem: 14.59 2003-05-26
Inlägg: 6916
Ort: Solna
SNYGGA!!!

Du har PM.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
    Electrokit
Drivs av phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010