Programmerings hjälp

Användarvisningsbild
mrfrenzy
Co Admin
Inlägg: 14811
Blev medlem: 16 april 2006, 17:04:10

Re: Programmerings hjälp C, C#

Inlägg av mrfrenzy »

Retroshare har väl redan nämnts, men det verkar vara väldigt aktiv utveckling på det.
http://retroshare.net/index.html

Ett annat projekt som är lovande och verkar ha mera användarvänlig sökfunktion är tribler:
https://tribler.org/

Har du testat dessa och vilka funktioner är det som saknas för att det ska bli den optimala lösningen?
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin
Inlägg: 10636
Blev medlem: 26 maj 2003, 15:59:27
Ort: Solna

Re: Programmerings hjälp C, C#

Inlägg av GeekJoan »

Retroshare körde vi ett tag. Det funkade ok. Svårt att sätta upp och hantera, men när man väl fick igång det så rullade det på. Tyvärr så fick man göra om allt vid varje ny uppgradering som kom och då föll fler och fler bort.

Tribler har jag inte testat. Ska läsa på lite om det. Kanske testar ikväll.
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin
Inlägg: 10636
Blev medlem: 26 maj 2003, 15:59:27
Ort: Solna

Re: Programmerings hjälp C, C#

Inlägg av GeekJoan »

Alltså nu måste det snart göras något.
Såg att jag behövde uppdatera min Synology NAS och då lusläste jag den där långa avtalstexten som man normalt bara godkänner. Då var man tvungen att godkänna att dom fick scanna av vad som låg på disken och dela med sig av detta till tredje part. :humm:
Sen så har jag irriterat mig länge på att om man vill flytta en fil från tex jobbet till NASen som står hemma så går man via Synologys servrar och det går skitslött.

Så jag har funderat lite (tänker högt). Om man gjorde en webserverprogramvara som jobbar på port 80 som alla redan har öppen så hittar man på ett eget namnsystem (eller direkta ipnummer) som alla dessa webservrar snackar med så borde man kunna göra ett program som man kan flytta en fil från dator 1 till dator 2 utan att bland in massa andra?
Användarvisningsbild
sodjan
EF Sponsor
Inlägg: 43129
Blev medlem: 10 maj 2005, 16:29:20
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Programmerings hjälp

Inlägg av sodjan »

> ...och dela med sig av detta till tredje part.

Det tror jag inte ett smack på. Du måste ha misstolkat något.

> ...flytta en fil från tex jobbet till NASen som står hemma så går man via Synologys servrar och det går skitslött.

Varför det? Varför inte kopiera direkt till din NAS? Det är klart, har du inte öppnat portar o.s.v.
för att få kontakt så är det möjligt att det går vi en tredje part (som kan vara Synologic), men
det är ju i så fall ditt val att köra så.

> Så jag har funderat lite (tänker högt).

Min Synology har redan det.
Skriv svar