Lödning av immobilizer kontrolldosa

Mfix
Inlägg: 1
Blev medlem: 13 oktober 2015, 21:45:20

Lödning av immobilizer kontrolldosa

Inlägg av Mfix »

Hej!

Vart ombedd att göra ett jobb åt någon här, problemet är att min egen kö är väldigt lång, så jag ville höra här om någon vill ha en chansa att tjäna lite pengar.
Här är vad som måste göras: nya ledningsbanor måste skrapas fram då dom gamla slits upp när dosan gick i backen, och förlängas, och lödas fast igen, saker och ting bör väl mätas för att se att allting fungerar som förväntat, och batterihållaren måste lödas ner igen. Jag har tyvärr inget schema för kontroller, men inte helt säker på att det ska behövas.

Den som tar jobbet får fakturera mitt företag för det, och sådana detaljer kommer i PM till den som väljs ut.

Bilder på skadan:

Bild
Bild
Användarvisningsbild
gOry
Inlägg: 4809
Blev medlem: 6 juni 2003, 22:41:25
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Lödning av immobilizer kontrolldosa

Inlägg av gOry »

Går de löda trådar till kretsens ben? Jag har inte tillgång till nått PCB pad-lagningskit men har utfört liknande reparationer där jag har limmat kretsen upp och ner sen dragit tunna trådar till benen. Sen fixerar man allt med mer lim..
Användarvisningsbild
newbadboy
Inlägg: 2426
Blev medlem: 16 september 2006, 19:16:28
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Lödning av immobilizer kontrolldosa

Inlägg av newbadboy »

Jag har tagit mig an denna och skulle i princip göra det du beskrev men det fattas en liten komponent på den, en cap eller motstånd.

Den ligger tyvärr inte mot jord heller så det lär inte vara en avkopplingscap. Vi får se om vi hittar ngn ledtråd på vad det kan var
Skriv svar