T: Hjälp med skåpsbygge/automation

Användarvisningsbild
gunne
Inlägg: 2073
Blev medlem: 17 juni 2004, 15:00:31
Ort: sthlm
Kontakt:

T: Hjälp med skåpsbygge/automation

Inlägg av gunne »

Jag håller på att tillsammans med en kund utveckla en automationslösning. Vi har ett elskåp med en PLC och en massa luftventiler som styr diverse membranpumpar samt lite elprylar som ett signalrelä till en annan maskin etc.

Vi har byggt en prototyp som funkar men jag är egentligen mer mekatroniker/maskinkonstruktör än skåpsbyggare. Alltså har jag höftat lite och slängt in en personskyddsautomat, en massa radplintar osv osv. Vi får allt att funka som det ska men för att gå från prototyp till ett riktigt skåp så skulle vi behöva koppla in en skåpsbyggare/automationsingenjör(?) för att se till att vi följer gängse standarder etc. Samt att ta fram dokumentation och scheman på automationsspråk utifrån mina EAGLE-scheman.

Är det någon som känner sig manad? Det vore praktiskt om ni finns i Stockholmsområdet så att man kan träffas och visa prylarna det handlar om. Jag skulle gissa att det är en eller ett par dagars jobb.

F-skatt är bra.

Kontakta mig på gunne.ekelin@gmail.com eller 070-7191318 om ni är intresserade. Eller fråga saker här i tråden.