T: Lödhjälp och kabeltillverkning önskas

Eländig
Inlägg: 31
Blev medlem: 14 januari 2006, 17:33:44

T: Lödhjälp och kabeltillverkning önskas

Inlägg av Eländig »

Hej!


LÖDHJÄLP:
På min XBOX360, tillverkad sommaren 2006 (så inte Falcon), har jag en USB-liknande port. På den kontakten kopplar man in en RF-modul. Den RF-modulen måste flyttas.

Jag föredrar att kontakten på moderkortet löds bort, att kablar dras och kontakten flyttas. Går det inte eller om det är mindre risk, lättare etc. att löda bort kontakten på RF-modulen så går det med.

Den lödning behöver göras i Jönköping eftersom jag inte vill skicka moderkortet av kostnadsskäl.

KABELTILLVERKNNG:
På alla XBOX360 är de två kablarna till DVD-läsaren vansinnigt korta. Eftersom DVD-läsaren också måste flyttas behöver jag hjälp att förlänga kablarna. Detta kräver dock ingen i Jönköping utan kabeln/kablarna kan skickas och sen returneras. Det bör räcka med strömkabeln då den andra är SATA-kabel, men M$ är M$ så om en annan SATA-kabel inte fungerar så förvånar det mig inte det minsta.

Lödhjälp kommer jag troligtvis inte behöva förrän i april. Det görs som absolut sista sak.

Kabeltillverkningen/kabelförlängningen behöver jag i slutet av månaden.

Bilder kan bifogas med min excellenta SE P1i kamera. ;-)

Eländig
Användarvisningsbild
maha
EF Sponsor
Inlägg: 1685
Blev medlem: 22 november 2005, 09:47:02
Ort: Jakobstad, Finland

Inlägg av maha »

Du får jättegärna skriva *varför* de här sakerna måste flyttas, någon stor mod på gång eller?
Eländig
Inlägg: 31
Blev medlem: 14 januari 2006, 17:33:44

Inlägg av Eländig »

Ja, det kan man säga. Ett första steg är att göra DVD-läsaren extern. Det andra som inte riktigt är bestämt än är att bygga ett eget chassi.

Eländig
Skriv svar