T: Söker CNC-fräsare.

Användarvisningsbild
frallzor
Inlägg: 1352
Blev medlem: 6 mars 2007, 18:19:47
Ort: Hörby

T: Söker CNC-fräsare.

Inlägg av frallzor »

Söker någon som kan tillverka några delar hyffsat billigt åt mig.
Har delar färdiga i autodesks format som vissa cam-program ska fixa fint som t ex mastercam.

Material = aluminium med tjockaste godstjocklek på 20-30mm

PMa/svara i tråden, om ni kan erbjuda tjänsten.
Användarvisningsbild
frallzor
Inlägg: 1352
Blev medlem: 6 mars 2007, 18:19:47
Ort: Hörby

Inlägg av frallzor »

Tillför lite mer.

http://www.lolz.se/uploader/pics/super_final2.jpg

Detta är alltså då det jag vill ha tillverkat.
11 delar totalt. för att få bättre koll på storleken, 60mm rör-rör centrum.

Hade tänkt att spendera max 1300-1400kr för arbete + material.
En del gängande i M6 krävs med, känner någon sig gäckad?
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Inlägg: 10718
Blev medlem: 30 april 2005, 22:48:05
Ort: Ekerö, Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Ja... det var ju inte dom enklaste bitarna du ville ha ut... ska man kunna göra det i en uppspänning per bit krävs det iaf en femaxlig fräs eller dylikt...

Flera av dina bitar kräver mer än en uppspänning för att kunna tillverkas med en tre eller fyraxlig maskin + lite manuell borrning och gängning...

inte möjligt att göra dom lite enklare att tillverka, jag är högst tveksam att du får det gjort för den pengen annars, är ett antal arbetstimmar annars med över 20 uppspänningar av material + cam-beredning + frästid + massa borrande och gängande?
Användarvisningsbild
frallzor
Inlägg: 1352
Blev medlem: 6 mars 2007, 18:19:47
Ort: Hörby

Inlägg av frallzor »

Har "bud" på att få det gjort för den pengen eller mindre, av en person som jobbar med "riktiga" maskiner. Så har ingen större lust att ge mer för ett lika bra jobb, även om jag vet det är värt mer.

Det är snarare bara en fråga om tid, vänta och få för summan, eller försöka se om någon annan har lust.

Iofs är "armen" någon jag är tveksam över, så den kan vi glömma just nu, dess delar är lite onödiga. Men resten av delarna är ju inte extremt svåra.
Mittdelen är ju den som är svårast.
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Inlägg: 6380
Blev medlem: 20 januari 2006, 01:53:33
Ort: Stockholms utkant
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Jag skulle nog ha sagt att du glömt en nolla. Så vänta du, det är väl sparade pengar.
Fräsen
Inlägg: 1372
Blev medlem: 18 juli 2007, 17:15:26
Ort: Svedala

Inlägg av Fräsen »

Du bör fundera lite på om du inte kan göra din konstruktion billigare i produktionskonstnad, speciellt den mittersta delen. Att dela upp den mittersta i två eller tre delar kan göra den billigare. Måste du ha runt runt rörfästena, där skulle du kunna ha som \_/ \_/ istället för U U. Marginellt billigare om det körs i CNC. "Fästet" skulle också kunna göras billigare, ifall det inte är så att du vill ha ner vikten, men då skulle du ha lätthål istället.

1400 inkl material skulle inte jag ställa upp på, ifall jag inte såg det som en betald övning.
Användarvisningsbild
Noxin
Inlägg: 614
Blev medlem: 21 september 2006, 11:59:45
Ort: Stockholm, Årsta + Orrefors

Inlägg av Noxin »

Om du kan få alla de bitarna gjorda för 1300:- inkl. material så är det bara att slå till! :shock:
funkstar
Inlägg: 111
Blev medlem: 29 november 2007, 00:55:15
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av funkstar »

Hur har det gått här? Har du fått bitarna gjorda?
Skriv svar