Laser eller vattenskärning någon?

Viper
Inlägg: 280
Blev medlem: 13 mars 2007, 17:55:12
Ort: Trollhättan

Laser eller vattenskärning någon?

Inlägg av Viper »

Tjenare,

Jag tänkte höra om det är någon här som har kontakter inom industrin som eventuellt kan ordna utskärning av delar till en större fräs. Vi snackar om modellen Mech Mate som finns att läsa mer om på www.mechmate.com ritningar finns i .dfx formatet med mått och beskrivningar på engelska både mm och tum finns på måtten.

Finns en kille i Danmark som kan göra det men han vill ha 140 Euro för delarna sen 100 Euro i frakt känns lite taskigt att betala såpass i frakt när delarna i sig är hyfsat billiga.

Så är det någon som känner sig manad att forska lite i det åt mig om ni har kontakter? Skall själv gå till firman i närheten i veckan och kolla vad dom kan tänka sig att det kostar. Skulle även vara praktiskt om själva bockningen av plåtarna kan utföras så att jag slipper ta med det till en annan firma.

Mvh,
Viper
Användarvisningsbild
Purre
EF Sponsor
Inlägg: 5131
Blev medlem: 7 januari 2006, 18:19:15
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Purre »

Testa att höra med GeekJoan här på forumet.
Viper
Inlägg: 280
Blev medlem: 13 mars 2007, 17:55:12
Ort: Trollhättan

Inlägg av Viper »

Skall ta och göra det då senare, nu skall jag sova. :)

Tackar för tipset!
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Inlägg: 6380
Blev medlem: 20 januari 2006, 01:53:33
Ort: Stockholms utkant
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Fel. I Trollhättan är det dag nu. Sova gör man på natten. :D

Tror det blir svårt med vattenskärning pga bockmarkeringarna.
Jag tittade lite på den för nåt halvår sen, men hittade inte ritningar/mått till resten. Sen blir det inte helt gratis hela bygget. Mycket som tillkommer förutom dom laserskurna bitarna.

Till mina första fräsar (i metall) anlitade jag Spånga Allmontage i Bromma.

Men om du insisterar på vatten. 500 meter från mig finns Stockholms Vatterskärning, som även fixar bockningen. Dom tar 1000:-/timme, så dansken kanske inte är så dyr iaf, spec. med tanke på att det tillkommer frakt varifrån du än beställer, om du inte får det gjort hos "firman i närheten".
Viper
Inlägg: 280
Blev medlem: 13 mars 2007, 17:55:12
Ort: Trollhättan

Inlägg av Viper »

Usch det låter dyrt jojje, men men man får väl fråga runt lite och se vad man kan få för pris och blir det inte billigare så får dansken ordna sakerna.

Att det är mycket mer som kostar än dom laserskurna bitarna det förstår jag allt, räknar inte med att det blir en billig maskin och inte heller att den skall vara klar inom någon vecka precis. Får nog bli ett långtids projekt, har mycket annat som jag grejar med också.

Har väl en tendens att ha allt för många bollar i luften om man säger så men vafan då vet man ju att man har något att göra iaf. ;)

Tack för svaren!

Skall gå och lägga mig nu igen, och det är visst natt nu åtminstone för mig. :roll:
Användarvisningsbild
dbss
Inlägg: 34
Blev medlem: 3 december 2007, 22:56:42
Ort: osby

Inlägg av dbss »

kolla här
http://www.transpo.se/
mvh Dag
Användarvisningsbild
bengt-re
EF Sponsor
Inlägg: 4829
Blev medlem: 4 april 2005, 16:18:59
Skype: bengt-re
Ort: Söder om söder
Kontakt:

Inlägg av bengt-re »

http://www.pavattenskarning.se/

I norra stockholm, duktiga, snabba, men inte alltid billigast - men testa och fråga iaf.
bobobo
Inlägg: 677
Blev medlem: 10 november 2007, 22:18:30
Ort: Kungsbacka

Ljungskile

Inlägg av bobobo »

Lite närmare dina hemtrakter är Alia Tool i Ljungskile
De har laserskärning. Då kan man få bocklinjerna utritade. Laser ska vara billigaste metoden när det är tunn plåt (upp till 8-10mm), men det finns fler små-firmor som har vatten.
Nc
Inlägg: 117
Blev medlem: 2 juli 2004, 21:49:22
Ort: Ånge
Kontakt:

Inlägg av Nc »

Vet inget om priser eller så men här uppe har vi

På vatten Torps Vattenskärning AB

och på laser Torps Laserteknink
Skriv svar