T: in och utvändigt gängat kort rör med olika gänga

Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 5893
Blev medlem: 26 september 2004, 18:24:52
Ort: Södern

Inlägg av Andy »

Har du kollat hos någon el-firma om dom har en förskruvning ”bussning” som kan passa ditt behov? Det förutsätter förstås att du kan använda förkromad mässing.
Användarvisningsbild
Henry
Inlägg: 23611
Blev medlem: 20 april 2005, 02:52:47
Ort: Lund

Inlägg av Henry »

Material kvittar på ett sätt i väldigt brist på annat. Jag har visserligen inte kollat upp detta men den största anledningen till det är att jag tvivlar på att en sådan bussning då har exakt den in och utvändiga gängan som jag behöver. Tror nämnligen inte att det är så speciellt standard.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 5893
Blev medlem: 26 september 2004, 18:24:52
Ort: Södern

Inlägg av Andy »

Det kan vara så, men armaturgängor (de äldre skruvtätningarna) finns i div udda övergångar och med fingängade mm så om man hittar någon firma som har ”djupa hyllor"......
Användarvisningsbild
Henry
Inlägg: 23611
Blev medlem: 20 april 2005, 02:52:47
Ort: Lund

Inlägg av Henry »

Jo nu när du säger det så kan det ju kanske vara en möjlighet. Finns dock inget ställe i den direkta närheten här som skulle kunna ha sådana dimensioner men skall kolla lite på nätet om det kanske kan finnas något med omnejd som ev kan ha och Malmö ligger ju bra till i så fall skulle jag tro.

Trodde dock att det ev skulle kunna vara någon som skulle kunna fixa en sådan här liten bit för jag tycker inte det borde vara så svårt med tom en enklare svarv att tillverka. Fast att göra innergängan är kanske det som det är lite för mycket jobb med.
Skriv svar