T:PLC programmerare Mitsubishi

Användarvisningsbild
Smoothmachines
Inlägg: 447
Blev medlem: 5 april 2007, 16:03:57
Ort: Stockholm
Kontakt:

T:PLC programmerare Mitsubishi

Inlägg av Smoothmachines »

Hej!

Jag söker fortfarande någon för att kursa mig på GXiec och delta i en workshop, som handledare.
Någon som är fantasifull och fixar kommunicera med både tjejer och konststudenter.

Hälsningar
Bruno
Smoothmachines by Novex
Senast redigerad av Smoothmachines 6 maj 2007, 22:07:27, redigerad totalt 4 gånger.
augustsson
Inlägg: 65
Blev medlem: 12 juli 2005, 09:16:48
Ort: Fagersta

www.fagerstaplc.se

Inlägg av augustsson »

Ok vad exakt behöver göras ? Varför inte en siemens S7200 eller VIPA 200 som programmeras med siemens program. Billigare lösning och ett system som går att göra lite till med. Seriellt gränssnitt kostar extra till en Mistu men i S7200 cpu 226 finns det intregerat. Rs 232 eller RS 422.
Användarvisningsbild
Smoothmachines
Inlägg: 447
Blev medlem: 5 april 2007, 16:03:57
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Smoothmachines »

Mitsubishi är det jag använt och gärna vill kunna, jag har programmen, manualerna, kablarna, en hel del burkar och tillbehör samt en bra leverantör av begagnat.
Känns inte bekvämt att hoppa till annat system då jag måste ha helkoll på hantering och service även om jag inte programmerar helt själv.
Ifall jag inte hittar ngn som kan Mitsubishi kan det bli aktuellt med annat märke för just det projektet.
Användarvisningsbild
Purre
EF Sponsor
Inlägg: 5131
Blev medlem: 7 januari 2006, 18:19:15
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Purre »

Melsec Medoc/Megraf kan jag ha någonstans dock mindre laglig version och hur du ställer dig till det vet jag inte :roll:
Användarvisningsbild
Smoothmachines
Inlägg: 447
Blev medlem: 5 april 2007, 16:03:57
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Smoothmachines »

Hej Purre!
Har själv licens på M.M. osv., inga problem med det.
Bruno
Användarvisningsbild
Smoothmachines
Inlägg: 447
Blev medlem: 5 april 2007, 16:03:57
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Smoothmachines »

Jag söker fortfarande någon i Stockholm, med sikte på en workshop under sommaren....
spaderkung
Inlägg: 138
Blev medlem: 12 maj 2007, 11:24:24
Ort: Sjöbo

Inlägg av spaderkung »

Har folk som kan Mitsubishi, men inte i sthlm.

http://www.martenssonconsulting.se/
Användarvisningsbild
Smoothmachines
Inlägg: 447
Blev medlem: 5 april 2007, 16:03:57
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Smoothmachines »

Oki, får inte tag på ngn seriös och vild programmerare i Stockholm...
Distansarbete fungerar inte.

Industriprogrammerarna är för ointresserade av utställningsarbete för att funka och fasta i gamla spår, nybakade KTHare för vana vid labbvillkor och förstår inte vad kvalité och hållbarhet är för ngt.

Tror jag börjar programmera Crouzet själv istället, otroligt mkt billigare och lättare att programmera, så har jag kunskapen hemma.

Om inte DU :) dyker upp vill säga.
Bara att höra av sig.
Skriv svar