T: Fräsjobb

dancar
EF Sponsor
Inlägg: 365
Blev medlem: 19 januari 2005, 00:25:09
Ort: Malmö

T: Fräsjobb

Inlägg av dancar »

Letar efter någon som kan fräsa/borra och möjligtvis gänga ett antal detaljer i aluminium.

Den största detaljen kommer att vara ca 700x300x20. Jag är långt ifrån klar med planerings/ritningsarbetet än så detta är mest en koll på om någon klarar dessa dimensioner eller om jag måste söka mig utanför forumet. Det är en stor fördel om den som vill ta sig an tjänsten kan skaffa material på egen hand. Givetvis betalar jag för material och arbetet.

/Daniel
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Inlägg: 6380
Blev medlem: 20 januari 2006, 01:53:33
Ort: Stockholms utkant
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Håller på med en fräs som klarar fräsa 900x600, men den blir förhoppningsvis klar om ca en månad (anpassad till att fräsa köksluckor mm). Tills dess klarar jag bara 480x200. Sen håller jag på med en som klarar 750x250 som blir klar om någon/några veckor. Det går att stoppa in större bitar, men fräsytorna är bara så stora. Så ska ytterkanterna fräsar eller lite mitt inne.

Sen beror det lite på vad som ska bearbetas. Ska du borr 20mm går det bra, men fräsa ut massa stora uttag på 20mm blir det värre. Kan du berätta lite vad som ska göras? Gänga måste man göra för hand iaf.
dancar
EF Sponsor
Inlägg: 365
Blev medlem: 19 januari 2005, 00:25:09
Ort: Malmö

Inlägg av dancar »

Det som skall fräsas är konturer samt planfräsning av ytor vidare kommer det att bli en hel del uttag som skall fräsas. Jag kommer ha minst 4 "balkar" som jag vill fräsa uttag i då jag vill lätta balkarna och ha de fackverkslika. Allt detta i 10-20mm aluminium.

Utan att trampa någon på tårna så tror jag inte detta lämpar sig för ett jobb som kan göras med ett hemmabygge.
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Inlägg: 6380
Blev medlem: 20 januari 2006, 01:53:33
Ort: Stockholms utkant
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Tror faktiskt inte jag heller. Det verkar vara för mycket bearbetning för "våra" maskiner. :cry:
Skriv svar