T: 3D cad ritning
Hur ska du gjuta den?
Man kan ju faktiskt göra en tvådelad gjutform av glasfiber (två långsidor alltså)... i så fall kan vi ju ta med hytten och sånt också.
http://data3.primeportal.net/naval/cael ... _of_31.jpg
http://data3.primeportal.net/naval/cael ... _of_31.jpg
Man kan ju faktiskt göra en tvådelad gjutform av glasfiber (två långsidor alltså)... i så fall kan vi ju ta med hytten och sånt också.
http://data3.primeportal.net/naval/cael ... _of_31.jpg
http://data3.primeportal.net/naval/cael ... _of_31.jpg
Senast redigerad av strombom 21 april 2007, 00:41:07, redigerad totalt 1 gång.
Tänkte tillverka en återanvändningsbar plugg i ett stycke som skrovet gjuts inuti, överbyggnaden byggs separat, metod ej fastställd i dagsläget.
Tror det kan bli svårt att tillverka överdelen på plats, inte själva tillverkningen kanske, men att sedan stoppa in komponenter och eventuellt lägga i spant o dyligt.
Tror det kan bli svårt att tillverka överdelen på plats, inte själva tillverkningen kanske, men att sedan stoppa in komponenter och eventuellt lägga i spant o dyligt.
Jag ska ut på övning nu i helgen och bränner av en massa bilder, men det är bara två småsaker kvar vad jag kan komma på.
Fribordens vinkel högst upp: lodrät och inte inåtlutande, Norska stridsbåtar är högre i transporten och vinkeln ser ut att vara annorlunda, Jag ska titta noga på detta i helgen.
Det aktra avslutet på däckets upphöjning blir bättre om du följer "knölen" som du nu gått förbi, svårt att beskriva vad jag menar i ord men jag hoppas du förstår.
Mina fingrar kliar som fan nu, Suget att börja är groteskt! Och jag kan egentligen inte göra något vettigt utan skrovet... Idéer på utformning av andra delar är liksom beroende på hur skrovet blir...
*Tilläggsfråga*
Strombom, kan du fräsa aluminium? tänker på växellådan, kantfräsa formen, borra hål och försänka för kullager.
Fribordens vinkel högst upp: lodrät och inte inåtlutande, Norska stridsbåtar är högre i transporten och vinkeln ser ut att vara annorlunda, Jag ska titta noga på detta i helgen.
Det aktra avslutet på däckets upphöjning blir bättre om du följer "knölen" som du nu gått förbi, svårt att beskriva vad jag menar i ord men jag hoppas du förstår.
Mina fingrar kliar som fan nu, Suget att börja är groteskt! Och jag kan egentligen inte göra något vettigt utan skrovet... Idéer på utformning av andra delar är liksom beroende på hur skrovet blir...
*Tilläggsfråga*
Strombom, kan du fräsa aluminium? tänker på växellådan, kantfräsa formen, borra hål och försänka för kullager.
- bengt-re
- EF Sponsor
- Inlägg: 4829
- Blev medlem: 4 april 2005, 16:18:59
- Skype: bengt-re
- Ort: Söder om söder
- Kontakt:
FFFá en form om ekonomin tillåter det. http://www.gtp.se/ har köpt ny maskin, kanske är det instresserad av ett låglönsamhetsjobb för att testa/köra in sig på nya maskinen ?!