T: fräsa stål Linköping

katos
Inlägg: 2
Blev medlem: 2 oktober 2010, 11:07:03

T: fräsa stål Linköping

Inlägg av katos »

Skulle behöva hjälp med fräsning av två 16mm stålplåtar. Det är inget avancerat jobb men det är en del material som ska bort så min bordsfräs pallar inte med. Plåtarna är 760x 320mm. Det är en fyrkant på ca 100x 250mm som ska bort på ena långsidan. Det är ingen precisionsfräsning +- 1 är ok. Betalar självklart för det men är inte gjord av pengar. Kan lägga upp bilder om det behövs. Tack/ Kato
Användarvisningsbild
ghost_rider
Inlägg: 2211
Blev medlem: 26 maj 2008, 21:48:15
Ort: Genarp

Re: T: fräsa stål Linköping

Inlägg av ghost_rider »

Laser istället kanske?
Billigare...
Användarvisningsbild
DW
Inlägg: 2497
Blev medlem: 9 september 2007, 20:34:04
Ort: Knallestaden invid Wiskan-elfven
Kontakt:

Re: T: fräsa stål Linköping

Inlägg av DW »

katos

Välkommen till forumet :)
pinch
Inlägg: 182
Blev medlem: 7 december 2014, 19:42:10
Ort: Stockholm

Re: T: fräsa stål Linköping

Inlägg av pinch »

Tror att det underlättar för folk om du nämner om du har cad filer och I vilket format i.s.f.
Bara ett litet tips :)
Hade du funnits I Stockholm hade jag kunnat hjälpa dig, men tror att frakten på dom blir lite väl dyr.
katos
Inlägg: 2
Blev medlem: 2 oktober 2010, 11:07:03

Re: T: fräsa stål Linköping

Inlägg av katos »

Tack så mycket DW!

Laser går tyvärr inte för det ska fräsas en fläns där materialet ska bort. Det ska bli ett fräsbord till en handöverfräs. Inget så komplicerat som de cnc maskiner det byggs här. Möbelsnickeri är alltså mitt främsta intresse även om det är roligt att läsa på elektronikforumet.

Jag har inga CAD ritningar, trodde att det skulle vara enklare och billigare att spänna upp dem i en manuell fräs. Kan göra om det behövs.

Jag har fått några napp som jag följer upp men tills jag ändrar rubriken är det fortfarande aktuellt.
Skriv svar