Laga spricka i plexiglas?

Användarvisningsbild
RobertT
Inlägg: 268
Blev medlem: 30 juli 2009, 16:29:42
Ort: 192.168.0.3

Re: Laga spricka i plexiglas?

Inlägg av RobertT »

Det finns ju reparationskit för bilrutor att köpa!
Vet inte vad det är för vätskor som dessa innehåller men det skulle kanske funka?
Användarvisningsbild
ensten
EF Sponsor
Inlägg: 3759
Blev medlem: 19 oktober 2004, 15:55:20
Ort: Hudiksvall

Re: Laga spricka i plexiglas?

Inlägg av ensten »

Ett tips. När jag reparerade en radio för ett antal år sedan så gjorde jag misstaget att använda vatten för att rengöra skalan - bad idea!!! Det var sk vattendekal och texten började falla av ... :doh: Är kanske inte den typen av dekaler på alla apparater men det kan vara på sin plats att vara försiktig.
Användarvisningsbild
ensten
EF Sponsor
Inlägg: 3759
Blev medlem: 19 oktober 2004, 15:55:20
Ort: Hudiksvall

Re: Laga spricka i plexiglas?

Inlägg av ensten »

En annan idé ... Om du tar bort plastskivan och ersätter den med en "sandwich" med två akrylskivor med en tunn transparent laserfilm mellan. Tror ärligt talat det blir svårt att få det där snyggt. Jag kan hjälpa dig att skanna och göra en digital kopia som dessutom är kompenserad vid dom partier som är trasiga. Om du står för frakt så gör jag det gratis.
Användarvisningsbild
Platis
Inlägg: 2464
Blev medlem: 24 november 2009, 20:19:28
Ort: Ljungby

Re: Laga spricka i plexiglas?

Inlägg av Platis »

Tack så mycket Ensten men jag tror jag låter skalan vara som den är på denna radion, tack för ditt erbjudande iallafall, kan vara ett bra tips i andra sammanhang/projekt att sandwicha en film mellan två plexiskivor. :) :tumupp:

RobertT skrev:Det finns ju reparationskit för bilrutor att köpa!
Vet inte vad det är för vätskor som dessa innehåller men det skulle kanske funka?
Ja det kanske man kunna testa på nåt, vet inte hur det funkar på sprickor, på stenskott använder man väl sej av vakuum? för att suga in vätskan och sen härdar man med uv-ljus, vet inte hur billiga kit typ biltema funkar!?
Skriv svar