Hjälp Autocad 2013 + Sheetcam problem !!

Tigmaster
Inlägg: 22
Blev medlem: 10 januari 2014, 16:51:18

Hjälp Autocad 2013 + Sheetcam problem !!

Inlägg av Tigmaster »

Hur får man till det ??
när jag gjort en ritning i autocad så ändrar jag linjerna för att få streckade linjer eftersom jag ska skära det i en cnc plasma.
kan spara den i autocad som dxf. som jag vill ha den med dom streckade linjerna (har provat med olika avstånd på streckad linje )
men när jag hämtar upp den i sheetcam så är dom inte streckad något mer!!!! är det någon som vet vad felet kan vara är det i autocad ?/sheetcam ??

MVH
Användarvisningsbild
tecno
Inlägg: 27037
Blev medlem: 6 september 2004, 17:34:45
Skype: tecnobs
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Re: Hjälp Autocad 2013 + Sheetcam problem !!

Inlägg av tecno »

Fick du inget svar på Sheetcam forum som jag bad dig sälla fågan på?
H.O
Inlägg: 5707
Blev medlem: 19 mars 2007, 10:11:27
Ort: Ronneby

Re: Hjälp Autocad 2013 + Sheetcam problem !!

Inlägg av H.O »

Jag har inte SheetCAM men en gissning är att "en linje är en linje". Det faktum att du väljer streckad linje (eller någon annan) i AutoCAD sätter antagligen bara ett attribut som talar om att linjen i fråga skall "ritas som streckad" vilket SheetCAM antagligen inte stödjer i sin .dxf import. Har du provat att "explodera"? (Kanske inte fungerar på linjer....)

Fråga: Varför ska linjen vara streckad eftersom du ska skära det i en cnc plasma?
Användarvisningsbild
tecno
Inlägg: 27037
Blev medlem: 6 september 2004, 17:34:45
Skype: tecnobs
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Re: Hjälp Autocad 2013 + Sheetcam problem !!

Inlägg av tecno »

Han vill kunna skära det 'streckat' var förklaringen därav bad jag honom ställa frågan på Sheetcam forumet, har inte själv tid att labba för att ge ett svar i frågan.
dahlman
Inlägg: 100
Blev medlem: 10 januari 2012, 23:40:51

Re: Hjälp Autocad 2013 + Sheetcam problem !!

Inlägg av dahlman »

Kanske kan exportera till corel draw och sedan tillbaka till dxf för att få dem som "riktiga" streckade linjer?
Skriv svar