Brother HL2035 - en bra skrivare för kretskortsoverhead?

zilog
Inlägg: 8
Blev medlem: 30 september 2008, 01:27:08
Ort: Landskrona

Brother HL2035 - en bra skrivare för kretskortsoverhead?

Inlägg av zilog »

Min LaserJet 1100 brann ihop ikväll, så jag måste köpa en ny. Siba säljer billiga Brother HL2035 - någon som har erfarenhet av att skriva ut på overhead med denna? Tänker mest i fyllnadsgrad, svärta samt distortion för stora dubbelsidiga kort.

Tips gällande andra billiga laserskrivare mottages tacksamt med.
xxargs
Inlägg: 10185
Blev medlem: 23 september 2006, 14:28:27
Ort: Södertälje

Inlägg av xxargs »

Kommer så mycket nya modeller hela tiden att detta är svårt att svara på för just tänkta modell. .

ta med dig en bunt OH och en lämplig bild på minnesstickan och be om provutskrifter - ibland har dom samma billiga skrivare som följesedelsutskrivare i affärn...

Har nämts förut i andra trådar att det finns bättre pappersval än just OH-plast när det gäller jämnhet och sprickfrihet i svärtan - det jag tänker på är ritningpapper som användes förr för att göra ritningar med - den är ungefär som bakplåtspapper i halvgenomskinlighet och är gjord av papper som kan hålla lite fukt (viktigt för utskriftskvaliten) gentemot OH som är massiv plast och blir statisk på 'fel sätt' och därmed större gropighet i svärtan.

när du väl har fått skrivare, papper/plast och toner att funka ihop - använd skrivare eller tonerkassetten bara för den här uppgiften och använd annan toner för vardagsutskrifterna.

det fins folk här i mötet som har råkat ut att ny orginaltoner inte alls är samma blandning som den som fanns i skrivaren innan och fungerade väl ihop med papper/plast och belysningsmetod.
Användarvisningsbild
korp
Inlägg: 1216
Blev medlem: 30 maj 2006, 02:21:18
Ort: Strömstad

Inlägg av korp »

Mina erfarenheter är att en bra bläckstråleskrivare slår de flesta lasrar när det gäller utskrifter till UV-belysning. Iaf de modeller jag provat. Själv kör jag med min Canon Pixma IP5000, och det räcker gott med ett lager OH-plast.
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Jag har samma erfarenheter som fågeln här ovan. :)

Jag använder gärna en gammal bläckstråleskrivare som inte har så bråttom. Det brukar bli skarpast resultat då. Min Epson Stylus Color 480 är alltid trogen och ger bra resultat, trots att den är välanvänd och ganska gammal (runt 10 år har jag för mig).

Just Brother-laser har jag lite dålig erfarenhet av. Jag har haft tre likadana (en tidigare modell av HL2035 och kompani) som fått olika fel. Min första Brother-laser fick ibland för sig att tugga i sig hela pappersbunten på en gång. Det kan hända att de har blivit bättre på de senare 5-6 åren, men jag skulle nog satsa på en HP eller Samsung. Det är i mina ögon lite stabilare grejjer.
Skriv svar