Stora inköp

Användarvisningsbild
orvar-e
EF Sponsor
Inlägg: 5957
Blev medlem: 9 mars 2007, 09:01:32
Ort: Borlänge

Stora inköp

Inlägg av orvar-e »

Funderar på vart jag kan göra ett större inköp av en produkt som Conrad säljer problemet är att den komponenten är den som kostar mest i det jag tänker tillverka så går det att hitta någon billigare leverantör så blir jag glad att jag hoppar :D

Se här på produkt


:)
Användarvisningsbild
orvar-e
EF Sponsor
Inlägg: 5957
Blev medlem: 9 mars 2007, 09:01:32
Ort: Borlänge

Inlägg av orvar-e »

Jag menar att jag vill hitta en lika produkt men till ett lägre pris, tycker att dom är så dyra på den. Har tittar men inte hittat någon sådan på elfa. Finns det något företag som jobbar just bara med apparatlådor i plast.
Användarvisningsbild
Icecap
Inlägg: 26106
Blev medlem: 10 januari 2005, 14:52:15
Ort: Aabenraa, Danmark

Inlägg av Icecap »

Bopla gör sådana lådor har jag för mig.

Jepp, de kallas "Electec"
Användarvisningsbild
orvar-e
EF Sponsor
Inlägg: 5957
Blev medlem: 9 mars 2007, 09:01:32
Ort: Borlänge

Inlägg av orvar-e »

gott ... ska höra med dem imorgon
peter555
Inlägg: 6047
Blev medlem: 12 februari 2006, 10:02:22

Inlägg av peter555 »

Du är medveten om att det kostar skjortan att testa nätanslutna produkter för att vara säker på att de uppfyller elsäkerhetskraven ?
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Hittade en lite ovanlig modell hos Elfa.
Förr hade de ett ganska stort sortiment av sådana boxar, men de är tydligen bortplockade.
Användarvisningsbild
orvar-e
EF Sponsor
Inlägg: 5957
Blev medlem: 9 mars 2007, 09:01:32
Ort: Borlänge

Inlägg av orvar-e »

Jo, jag har anat det. Har dock inte forskat något djupare i det. Ska prova bygga en först själv, fungerar den som det ska så ska jag sälja billigt till vänner och bekanta minst 25 st för att få en bra bild över om den fortfarande fungerar som tänkt. Fungerar det även där ingen som går sönder blir för het osv. Då är det dax att fundera på vad jag vill.

Är det någon som vet vad det kan kosta att få den certifierad eller S-märkt,SP verkar lite väl stora och dyra.
Användarvisningsbild
orvar-e
EF Sponsor
Inlägg: 5957
Blev medlem: 9 mars 2007, 09:01:32
Ort: Borlänge

Inlägg av orvar-e »

JimmyAndersson skrev:Hittade en lite ovanlig modell hos Elfa.
Förr hade de ett ganska stort sortiment av sådana boxar, men de är tydligen bortplockade.
Precis dom hade flera förr, men när man ska ha nått så är det såklart bort plockat...... :evil: grrr
Användarvisningsbild
AndLi
Inlägg: 17051
Blev medlem: 11 februari 2004, 18:17:59
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

orvar-e skrev:
Är det någon som vet vad det kan kosta att få den certifierad eller S-märkt,SP verkar lite väl stora och dyra.
S märkt behöver den inte vara längre, du ska bara se till att den följer CE direktiven. Och som jag förstår det så kan du själv intyga att den följer dem! Sen lär det ju iof behövs div mätningar för att vara 100% säker på att de verkligen följer direktiven. Men i Teorin ska man kunna göra dessa själv om man har utrustningen...
peter555
Inlägg: 6047
Blev medlem: 12 februari 2006, 10:02:22

Inlägg av peter555 »

Helt riktigt att man kan göra det själv. Men om man missat något så att någon skadas eller produkten orsakat skada kan det bli MYCKET dyrt. Kan man visa upp ett protokoll från en ackrediterad instans så har man betydligt större chans att klara sig om något händer.

Beträffande kostnaden så finns det folk här som kan det betydligt bättre, men min gisnning är 20-30 kSEK
limpan4all
Inlägg: 8195
Blev medlem: 15 april 2006, 18:57:29
Ort: Typ Nyköping

Inlägg av limpan4all »

Angående CE märkningen. SP är definitivt inte dyra dom tillhör de absolult billigaste defacto. Jag har testat på ett flertal testhus och kommer bara använda SP i fortsättningen. Deras slutsumma är lägst totalt sett.
peter555
Inlägg: 6047
Blev medlem: 12 februari 2006, 10:02:22

Inlägg av peter555 »

Jag har inte själv använt SP men de har ett gott rykte och ska vara duktiga.

Jag skulle aldrig sälja en nätansluten produkt utan att ha gjort en test på ett ackrediterat lab.
Användarvisningsbild
orvar-e
EF Sponsor
Inlägg: 5957
Blev medlem: 9 mars 2007, 09:01:32
Ort: Borlänge

Inlägg av orvar-e »

peter555 skrev:Jag har inte själv använt SP men de har ett gott rykte och ska vara duktiga.

Jag skulle aldrig sälja en nätansluten produkt utan att ha gjort en test på ett ackrediterat lab.
Vet att du har rätt, men innan jag vet om det är nått att satsa på så får mina päron och närmaste vänner och bekanta agera testlabb. 20-30 papp är väl kanske inte så farligt för ett företag som drar in pengar, men för mig som privat person känns det lite jobbigt.

Kul att höra att SP är bra att ha att göra med, har haft med dem att göra förrut den gången hade 2 gubbar från SP utbildning för oss på jobbet. Dom var jäkligt trevliga och sakliga.
Skriv svar