Var får jag tag i mindre skruv till plast?

daspunner
Inlägg: 498
Blev medlem: 13 augusti 2012, 01:33:55

Var får jag tag i mindre skruv till plast?

Inlägg av daspunner »

Var får jag tag i mindre skruv till plast? Typ sånt som håller ihop chassiet till en spelkontroll? Vad kallas typen av skruv, gärna engelska o svenska namnet?


/David
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33666
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Var får jag tag i mindre skruv till plast?

Inlägg av Glenn »

Jag har använt mej av skruvar ur biltemas "plåtskruvsortiment", dom är ju dock spetsiga, det brukar inte de avsedda för plast vara.

http://www.biltema.se/sv/Bygg/Fasteleme ... 000017872/

Bra köp f.ö, jag köpte det för att ersätta fyra borttappade skruvar till nån pryl, men nu har jag använt massor av skruvar ur sortimentet, två sorter är slut :)
ToPNoTCH
Inlägg: 4847
Blev medlem: 21 december 2009, 17:59:48

Re: Var får jag tag i mindre skruv till plast?

Inlägg av ToPNoTCH »

Jag vart lite överaskad av Bauhaus sortiment av skruv.

Dom har ett rätt sjysst utbud i "plocksortimentet" men även M3 (fan vet om det inte fanns mindre) i kartonger till väldans bra pris.
Åtminstone i Västerås där jag handlade.
Nerre
Inlägg: 26654
Blev medlem: 19 maj 2008, 07:51:04
Ort: Upplands väsby

Re: Var får jag tag i mindre skruv till plast?

Inlägg av Nerre »

Jag tycker att Hornbach har ännu större sortiment än Bauhaus (i alla fall här i krokarna). De har en massa fjädrar, sprintar, specialmuttrar, nylonskruv, kulor, rattar, gångjärn, nitar och grejer i lösvikt också.
daspunner
Inlägg: 498
Blev medlem: 13 augusti 2012, 01:33:55

Re: Var får jag tag i mindre skruv till plast?

Inlägg av daspunner »

Ja Hornbach är fint. I mina krokar finns tyvärr inte det. Blev Ebay m2 x 16mm och m1.7 x 10mm, 500st av vardera för dryga hundringen. Ofta börjar ju byggvaruhusen med m3 och uppåt och det är i största laget för kommande projekt.
Skriv svar