Bra referenssamling

Här skriver vi inga frågor. Här finns svaren.
Användarvisningsbild
Magnus_K
EF Sponsor
Inlägg: 5854
Blev medlem: 4 januari 2010, 17:53:25
Ort: Skogen mellan Uppsala-Gävle

Re: Bra referenssamling

Inlägg av Magnus_K »

Perfekt, med riktig spiral och allt.

Tänker beställa den inom dom närmsta dagarna och vill någon mer haka på så säg till.

Edit: Stavfel
Senast redigerad av Magnus_K 25 januari 2016, 13:07:40, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
lillahuset
Gått bort
Inlägg: 13969
Blev medlem: 3 juli 2008, 08:13:14
Ort: Norrköping

Re: Bra referenssamling

Inlägg av lillahuset »

Sist jag testade sökfunktionen i ett pappersdokument var den oroväckande långsam. :)
Användarvisningsbild
Melkutt
Inlägg: 1149
Blev medlem: 3 september 2007, 02:02:39
Ort: Gotland/Stånga
Kontakt:

Re: Bra referenssamling

Inlägg av Melkutt »

Magnus_K: Hakar gärna på!
Tycker mycket bättre om att ha en bok framför mig än att sitta och scrolla i ett PDF dokument.

Skickar ett PM senare ikväll så jag inte kladdar ner tråden för mycket
Nerre
Inlägg: 26654
Blev medlem: 19 maj 2008, 07:51:04
Ort: Upplands väsby

Re: Bra referenssamling

Inlägg av Nerre »

Castor skrev:Nerre, vad gör du med de 10 sekunder du sparar med utskrivna sidor, 100 sådana o det blir en dryg kvart. :)
Eftersom jag kollar upp grejerna kanske 100 gånger om dagen så blir det rätt många timmar på en månad. Men det handlar ju inte främst om att spara tid utan minska frustruationen av att inte hitta grejerna man letar efter. Röja undan onödiga hinder helt enkelt.

Annars kan man ju ställa sig frågan: Varför ha referenssamlingen nersparaed över huvud taget? Det går väl lika bra att googla fram informationen varje gång man behöver den?

Sen handlar det för mig också mycket om att inte tappa det jag har i huvudet, ju längre jag behöver leta efter nåt desto svårare har jag att minnas varför jag letade efter det.
Nerre
Inlägg: 26654
Blev medlem: 19 maj 2008, 07:51:04
Ort: Upplands väsby

Re: Bra referenssamling

Inlägg av Nerre »

lillahuset skrev:Sist jag testade sökfunktionen i ett pappersdokument var den oroväckande långsam. :)
De flesta sökfunktioner jag provat kan bara söka på ord... Om ett dokument har ett Appendix A och dessutom innehåller 386 referenser till Appendix A så är det halvjobbigt att söka sig fram till början av Appendix A. Man får trycka Next 385 gånger innan man kommer till rätt ställe.

Jag har kollegor på jobbet som envisas med PDF. Oftast när de ska visa mig nåt så går det snabbare för mig att gå till mitt rum och hämta min utskrift än vad det tar för dem att hitta rätt ställe i sin PDF:
Användarvisningsbild
lillahuset
Gått bort
Inlägg: 13969
Blev medlem: 3 juli 2008, 08:13:14
Ort: Norrköping

Re: Bra referenssamling

Inlägg av lillahuset »

En innehållsförteckning finns rätt ofta. Men vi är alla olika. Vissa saker vill jag absolut ha på papper medans andra trivs bäst på MIN LOKALA hårddisk.
Nerre
Inlägg: 26654
Blev medlem: 19 maj 2008, 07:51:04
Ort: Upplands väsby

Re: Bra referenssamling

Inlägg av Nerre »

Är det nåt man kollar i en gång i månaden eller nåt så funkar PDF rätt bra. OM man sitter vid datorn.
Användarvisningsbild
Magnus_K
EF Sponsor
Inlägg: 5854
Blev medlem: 4 januari 2010, 17:53:25
Ort: Skogen mellan Uppsala-Gävle

Re: Bra referenssamling

Inlägg av Magnus_K »

Nu är det beställt. Skickat PM till de som ville haka på och köpte samtidigt några extra kopior. Är det någon som ser detta och vill betala 45:- plus inrikes frakt så hör av er.
Om inte annat så kommer dom gå som gåvor till personer i min omgivning som vill börja med elektronik.

Tack än en gång carpelux för tipset, sånt här uppskattas :tumupp:
dejv
Inlägg: 20
Blev medlem: 14 juli 2013, 11:14:54
Ort: Stockholm

Re: Bra referenssamling

Inlägg av dejv »

Denna finns nu i en senare upplaga, och verkar samtidigt ha bytt URL till: https://www.ti.com/seclit/ml/slyw038c/slyw038c.pdf
Skriv svar