Electrokit Buggfix Plus
Aktuellt datum och tid: 21.23 2017-11-24

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Kategoriregler

• För varje tråd du vill starta här, måste du ha skrivit fyra inlägg någonstans i forumet utanför denna kategori.
• Medlem med statusen "Ny medlem" får inte starta en tråd här. Denna status blir du av med efter 30 inlägg.
• Trådens rubrik måste börja med K: S: B: för köpes, säljes, eller bytes. Samköpstrådar märks förslagsvis med Samköp:, osv.
• När köpet eller bytet är avklarat, lägg till SÅLD eller motsvarande i rubriken. Denna kan ändras genom att redigera första inlägget.
• En tråd får maximalt bumpas en gång om ingen viktig information har ändrats.
• Om bud, intresseanmälan eller annan anonym aktivitet sker dolt för andra medlemmar, skall detta ovillkorligen meddelas i tråden av trådskaparen om det påverkar övriga intressenter i affären. Exempelvis "Anonymt bud på 500 kr har givits.".

Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 22.43 2017-09-09 
Användarvisningsbild

Håller på och rensar och jag hittade några kraftigare hydraulpumpar jag nästan glömt att jag hade köpt en gång. Dessa pumpar är visserligen mer till för lite större maskiner och kostar således en slant så detta är kanske inte helt rätt forum eller ställe men jag prövar om någon kanske ändå är intresserad.

Det är 2 st kolv hydraulpumpar och en kugghjulspump, sistnämnda inkl tillhörande motor för 1-fas (saknar driftkondensatorn men finns någonstans i huset) men går säkert att koppla för 3-fas. Dessa var tänkt till något större hydrauliskt jag tänkte bygga men som förstås aldrig blev av och kommer förmodligen inte heller att få tid till så dessa samlar nu bara damm vilket är trist.

Så vitt jag kommer ihåg kommer de från fungerande utrustning men har aldrig kunnat testat de själv då jag aldrig fick tid över att skaffa resten av grejerna till det. En ordentlig intern rengöring innan de sätts igång är att rekommendera då de legat en tid dock tätat med papper och dylikt för hål men det är väl aldrig helt tätt.

Är dessa något av intresse för någon på detta forum eller ev någon som har koll på forum där de i så fall kan mer vara? Är inte ute efter att bara bli av med de, det kostade dom alldeles för mycket för då får dom hellre samla damm.

De enskilda väger 28 kg st och den med motor 20 kg.

https://www.parker.com/literature/Liter ... 249-US.pdf

http://www.advancedfluidsystems.com/fil ... atalog.pdf

Den sista har jag inte hittat någon direkt info på men inte heller sökt speciellt intensivt.

Bilaga:
DSC0070.JPG

Bilaga:
DSC0071.JPG

Bilaga:
DSC0069.JPG

Bilaga:
DSC0074.JPG

Bilaga:
DSC0075.JPG

Bilaga:
DSC0072.JPG

Bilaga:
DSC0076.JPG

Bilaga:
DSC0079.JPG

Logga in för att visa de filer som bifogats till detta inlägg.

InläggPostat: 18.24 2017-09-14 
Användarvisningsbild

Inget alls intresse för någon?

InläggPostat: 18.33 2017-09-14 
EF Sponsor
Användarvisningsbild

Tänkte svetsa ihop vedklyv # 2 i vinter men undra om den sista pump + motor är lite väl stora för det ändamålet.
Vad rör det dig om för pris ungefär?
När kördes den sist?

InläggPostat: 22.18 2017-09-14 
Användarvisningsbild

Det var faktiskt en av grejerna jag tänkte ha den till. Har dock faktiskt inte vågat ha igång den då jag varken haft olja, reglergrejer eller ens tid till det och när jag köpte den hade den stått något drygt år så all ev oljefilm var säkert borta redan då.

Testade dock precis och dra runt axeln lite för hand och den snurrar utan något större motstånd än förväntat och jag hörde inte heller något skrapande ljud eller något sådant alls. Företaget jag köpte den av sade att den skulle fungera som så men de hade inte fått något vidare information om ev läckor eller dylikt.

Pris, tja jag vet inte men säg en 2000:- kan den väl vara värd.

InläggPostat: 01.40 2017-09-15 
Användarvisningsbild

Oj, Sperry, den måste vara gammal ? försvann inte sperry som varumärke på 80talet ?

InläggPostat: 06.14 2017-09-15 
EF Sponsor
Användarvisningsbild

Låter intressant Henry.
Har inte hunnit söka så mycket än på pumpen än men kanske vågar gissa att 20 eller 25 i typnumret är cc?
Finns det någon plåt på motorn?

InläggPostat: 15.22 2017-09-15 
Användarvisningsbild

Jag skulle väl förmodligen gissa på det med.

Ok, jag tog precis en detaljerad titt på motorn och vad jag trodde var en omkopplad 3-fas när jag köpte den visar sig nu faktiskt vara en specifikt tillverkad 1-fas motor, aldrig sett förr.

Vill du då bara ha pumpen istället går det bra och så blir det bra lättare för mig att packa med för den delen.

Bilaga:
_DSC0084.JPG

Bilaga:
_DSC0085.JPG

Bilaga:
_DSC0086.JPG

Glenn: såg också detta själv nu och tittar du lite extra på typskylten för pumpen så står det något med W. Germany så ja -80 någon gång. :) Är nog dock rätt säker på att den mestadels bara stått för inget ser direkt slitet ut eller så.

Logga in för att visa de filer som bifogats till detta inlägg.

InläggPostat: 17.39 2017-09-15 
EF Sponsor
Användarvisningsbild

Jag får nog passa den här gången då tyvärr. Köper helst en kombo med fläns, pump och motor. Kommer behöva 3-fas och kanske kring 3,5kW.

Tack ändå för att du grottat lite :tumupp:

InläggPostat: 18.24 2017-09-15 
Användarvisningsbild

Aha så pass ok förstår, ingen fara. :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme