Svenska ElektronikForumet
http://elektronikforumet.com/forum/

S : Wens 700
http://elektronikforumet.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=88458

Författare:  XCore [ 17.34 2017-08-23 ]
Inläggsrubrik:  S : Wens 700

Har två stycken Wens 700 handhållna oscilloskop.
Vetinte mycket alls om dom.
Inte varit i bruk mycket utan mest stått på labb bänken.

Säljes nu för att lösa några ekonomiska tvister både här och privat.
Jag får helt enkelt inte ihop ekonomin och dessa är det enda jag har kvar som ändå kan ha något värde kvar.
(För att lösa dessa små skulder alltså.)

Så buda gärna, helst köper du båda.
Laddare ingår till båda, batteri och en krokodil kabel och en probe ( ingick vid köpet,så antar orginal? )

Ser hellre att dom blir snabbt sålda ( så jag kan lösa sakerna som ger mig mer ångest för varje dag) än en lång auktion med chans för högre slutpris.
Så ge ett bud, styck eller båda.

Författare:  tecno [ 17.38 2017-08-23 ]
Inläggsrubrik:  Re: S : Wens 700

200 + frakt och du får betalt när grejerna kommit mig tillhanda.

Författare:  XCore [ 17.41 2017-08-23 ]

Vi gör såhär, vi kör budgivning fram till Söndag 23:59.
Jag kan skicka och sedan får ni betala efter erhållen leverans.

Författare:  vaxfan [ 18.14 2017-08-23 ]

Bjuder 300kr + frakt för en.

Författare:  slft [ 19.05 2017-08-23 ]

300kr + frakt för den andra då

//Ola

Författare:  JustNeed [ 21.26 2017-08-23 ]

Bjuder 350kr + frakt för en.

Författare:  snigelen [ 22.31 2017-08-23 ]

Försökte få någon prisreferens på dem, hittade bara detta, där kunde man ha fyndat.

Författare:  johano [ 08.56 2017-08-24 ]

400:- + frakt för en.

/j

Författare:  bit96 [ 10.02 2017-08-24 ]

2 x 450: = 900:- för båda, plus frakt.
Frakt kan du få i förskott om du vill.
Jag tolkade det som att båda är kompletta med var sin laddare och mätkablar?

Författare:  johano [ 20.57 2017-08-24 ]

Jaha ska det vara så ;-)
600:- + frakt för en, sista pris kompis.

/j

Författare:  slft [ 18.35 2017-08-25 ]

då höjer jag mitt bud till 600kr + frakt för den andra

//Ola

Författare:  Rofhök [ 20.10 2017-08-25 ]

1300:- för båda?

Författare:  XCore [ 11.27 2017-08-27 ]

Högsta bud är nu 1300!

Författare:  Rofhök [ 11.57 2017-08-27 ]

Xcore, jag vill gärna att du svarar på bit96s meddelande längre upp i tråden.
Jag förstår hur det är med skulder och fodringsägare (har varit där själv).

Författare:  XCore [ 11.58 2017-08-27 ]

Båda är kompletta med batteri, laddare och kablar :)

Författare:  XCore [ 22.36 2017-08-27 ]

Då tråden inte haft aktivitet samt besökare på flera timmar så klubbar jag nu annonsen.

Författare:  TomasL [ 22.46 2017-08-27 ]

Hade varit kul med någon länk till datablad/broschyr eller nått.
Så man visste vad de klarar av.

Författare:  stenD [ 23.34 2017-08-27 ]

https://files.elv.com/service/manuals_hw/54467_WENS-700_UM.pdf
Sidan 44

edit: Lite kortare URL

Författare:  TomasL [ 23.37 2017-08-27 ]

säkert jättebra, om man pratar tyska :(

Författare:  lillahuset [ 23.43 2017-08-27 ]

Kom igen nu Tomas! Teknisk tyska borde tom du fatta skapligt och om det är något ord du inte förstår finns det massor av översättningstjänster på nätet. Var inte så lat!

Författare:  TomasL [ 23.48 2017-08-27 ]

Ja, jag vet, lite putt för att jag inte såg tråden tidigare, typ eller nåt, kanske lite för mycket rötjut, nu när jag dränker mina sorger efter den magiska röken från Revoxen. Whatever.

Författare:  Rofhök [ 23.48 2017-08-27 ]

Kan inte alla här teknisk tyska? :)

Författare:  Rofhök [ 23.51 2017-08-27 ]

TomasL du kan få köpa en av dem när de anlänt, kan fixa andra datablad :)

Författare:  TomasL [ 00.02 2017-08-28 ]

Ja, vi får se.

Författare:  Rofhök [ 12.19 2017-09-16 ]

Fortfarande inget paket från våran Xcore, han påstår att posten strular, jag trodde han bättrat sig. Xcore har inte varit inloggad sen jag förde över pengarna.
Finns det andra här som kanske har provat att anmäla eller eventuell handräckning till kronkalle?

PMa mig i så fall

Författare:  FormerMazda [ 16.36 2017-09-16 ]

Du vet att han har problem som han jobbar med. Han har varit öppen med detta.
Att anmäla skulle inte ge dig nåt annat än tillfredställen att anmäla någon, om det ger dig tillfredsställelse vill säga.

Håll utkik här, han kommer tillbaka, skicka ett sakligt PM så ska du se att det till slut löser sig.

Författare:  Rofhök [ 16.49 2017-09-16 ]

jag har skickat många sakliga sms/pm, att han har problem, det vet jag, tillfredsställse? Nja, men mina 1450kr kastade i sjön? Forumet har så vitt jag vet alltid fungerat. KÖP/SÄLJ har alltid fungerat, tråkigt att en person ska sabba det.

FormerMazda:
Haha, så har man problem, så är det OK att bedra med annonser?
Haha låter som Lövén och vinstmaskiner. Men det är OK.

Men visst, knappt en 1500lapp, inget man dör av... Men tråkigt för forumet.

Författare:  TomasL [ 17.17 2017-09-16 ]

Tyvärr är det inte första gången heller, och nej jag tycker inte att det är något försvar, har man sådana problem, så kanske man inte skall sälja saker, i alla fall inte ta betalt i förskott.

Författare:  FormerMazda [ 17.56 2017-09-16 ]

Fast har han lurat nån än?
Inte bara i denna annons, tänker historiskt.
Jag menar att han "försvunnit" innan men kommit tillbaka med förklaring och försöker ställa det tillrätta.

Har han inte lurat nån i uppsåt att luras så häng inte ut honom för det.

Jag har blivit lurad flera gånger här, men det av personer som haft ett uppenbart uppsåt att luras som det visat sig. Jag får inte den känslan av xCore.

Men visst är det tråkigt.

Författare:  lillahuset [ 18.04 2017-09-16 ]

När jag har sålt saker har jag valt att köparen betalar vid leverans om hen är nöjd. Bara för att slippa alla skitdiskussioner som den här. Har aldrig blivit blåst men då har jag inte heller sålt till någon som är helt ny i forumet.

Författare:  Rofhök [ 18.51 2017-09-16 ]

FormerMazda, ja historiskt så har han blåst folk i forumet, men det är ok, han har ju problem.

Jag tänker;

Hej jag säljer maskin xy, jag viłl ha 1200kr, eventuell betalning är inte lika med köp, det är ok, då jag har problem

För FormerMazda är det kanske ok, men inte för oss andra.

Författare:  FormerMazda [ 19.00 2017-09-16 ]

Ingen känsla av att han skulle bli bannad om han hade blåst folk medvetet?

Ledsen om du känner dig särskilt krängt, det enda jag uppmanar till är lite förståelse för en annan människas öde och ha lite tålamod.
Jag känner inte xCore själv, vet inte exakt vad han lider av. Jag bara vet att speciellt internet är fullt av hetsjagande lättkrängta människor. Är du en?

Blev du upprörd nu? Kanske säger nåt?

Författare:  TomasL [ 19.07 2017-09-16 ]

Citera:
Jag bara vet att speciellt internet är fullt av hetsjagande lättkrängta människor. Är du en?

Det var väl lite till att ta i, tro fan att man blir förbannad när man köper en pryl, och leveransen uteblir. Säljaren är väl för jösse namn vuxen, så lite krav kan ju man faktiskt ställa, huruvida man har problem eller liknande är överhuvudtaget inget som helst försvar.

Författare:  Rofhök [ 19.15 2017-09-16 ]

formermazda:

Haha, upprörd? nja..

Men jag ser vart du vill komma, jag ska referera till ett flertal personer och trådar, då han faktiskt har blåst folk.
Jag misstänker att du har en liknande personlighet, att det är okej att ta pengar av folk du aldrig träffat.

Jag förstår att det kan vara ett enkelt sätt att gå tillväga, men kan aldrig se hur man kan försvara det?
Även för de mest mindre begåvande, kan ju stöld aldrig vara något som är rätt? Eller är jag uppväxt i fel årtionde?

Kränkt? Det är ett ord som det svängs mycket med för tiden, men ett rent bedrägeri, ja då borde man ju kunna kalla det för "att bli kränkt"
Men absolut, skicka mig 1450, för att jag har problem och för att du inte är kränkt.

Jag ser inte riktigt hur du kan försvara detta, och tror inte någon annan kan se det heller.
Om du ger mig en bra förklaring så ska du givetvis swishas det jag har kvar på kontot, då jag inte vill vara kränkt eller upprörd.

Annars kan du swisha mig pengarna, så slipper du känna dig kränkt, eventuellt upprörd.

Författare:  FormerMazda [ 20.13 2017-09-16 ]

Tänk att det är så enkelt att identifiera tändstickorna ibland.
Så för att förvissa sig om saken kan man kasta in lite bensin och vips så flammar det upp! :D

Jag har aldrig lurat nån, men själv blivit lurad.
Jag försvarar inte när nån medvetet lurar nån, men jag tror inte xCore gjort det.

Däremot är jag sån som väljer att hellre tro gott om folk än illa.
Jag tror xCore har problem som han har svårt att klara upp, men av det jag sett så har han viljan att lösa sina problem.

Så för att lugna hetsen mot nån som jag tror har en god vilja slrev jag det jag först skrev.

Sen tycker jag tolkningarna av mina ord och situationen säger en del som sagt.

Författare:  peolah [ 20.16 2017-09-16 ]

Rofhök skrev:
jag har skickat många sakliga sms/pm, att han har problem, det vet jag, tillfredsställse? Nja, men mina 1450kr kastade i sjön? Forumet har så vitt jag vet alltid fungerat. KÖP/SÄLJ har alltid fungerat, tråkigt att en person ska sabba det.

:humm:

Rofhök skrev:

FormerMazda:
Haha, så har man problem, så är det OK att bedra med annonser?
Haha låter som Lövén och vinstmaskiner. Men det är OK.

Men visst, knappt en 1500lapp, inget man dör av... Men tråkigt för forumet.

Rofhök skrev:
Jag ser inte riktigt hur du kan försvara detta, och tror inte någon annan kan se det heller.

FEL - jag stödjer FormerMazda 100 %

Rofhök skrev:
Om du ger mig en bra förklaring så ska du givetvis swishas det jag har kvar på kontot, då jag inte vill vara kränkt eller upprörd.

Annars kan du swisha mig pengarna, så slipper du känna dig kränkt, eventuellt upprörd.

:tumner:

Författare:  TomasL [ 20.31 2017-09-16 ]

Att "tycka synd" och "curla" är nog det i särklass sämsta man kan göra, dock är det ju det som förespråkas i dagens samhälle, tyvärr.

Författare:  GeekJoan [ 20.35 2017-09-16 ]

Forumet lägger sig inte i privata affärer som ni gör här på forumet.
Men jag måste ändå fråga. Varför betalade du i förskott när det var allmänt känt att han "har problem" och där andra tidigare i tråden skrivit att jag betalar när jag fått varan. Det är lite som att ge pengar och be en alkoholist köpa ut en 70'is.

Författare:  lillahuset [ 20.36 2017-09-16 ]

Ähh, sluta tjafsa båda parter.

Jag har haft att göra med Rofhök och han verkade lite strulig men DHL lyckades leverera till slut. Betalning var inget problem.

Xcore har jag inte haft att göra med men hen verkar ju ha rätt allvarliga personliga problem men verkar dyka upp ibland och vilja göra rätt för sig. Jag har ingen aning, och jag tror inte någon annan här har en aning om varför hen är som hen är. Jag känner några personer som uppför sig ungefär så och det är av olika skäl. Ha lite tålamod med henem(?) så blir det förhoppningsvis bra.

TomasL: Jag håller med, men ibland måste man acceptera att det finns folk som har problem.

Författare:  Joe [ 20.51 2017-09-16 ]

Rofhök, varför kunde du inte göra som XCore skrev i inlägg 3?
Citera:
Vi gör såhär, vi kör budgivning fram till Söndag 23:59.
Jag kan skicka och sedan får ni betala efter erhållen leverans.

Dvs du kunde betala EFTER att grejerna hade kommit fram = Inga grejer inga pengar, bara lite gnäll.

Författare:  TomasL [ 20.54 2017-09-16 ]

Citera:
TomasL: Jag håller med, men ibland måste man acceptera att det finns folk som har problem.

Javisst, men därmed inte sagt att man inte kan ställa normala krav, och ge fan i curlandet.

Författare:  lillahuset [ 20.58 2017-09-16 ]

Curlandet ska man definitivt ge fan i men ibland får man vara lite flexibel. Iallafall när det gäller privatpersoner med dokumenterade problem.

Författare:  peolah [ 21.00 2017-09-16 ]

TomasL

Det känns absolut som du curlar "för dig själv nu" (enligt mig) !

Allvarligt talat - så tycker jag inte synd om någon - aja, kanske dom som är stammisar här och eviga trådslutare !

Författare:  Andy [ 10.13 2017-09-17 ]

Har någon sett kvitto, serienummer på dessa eller vet var de ursprungligen kommer ifrån?

Författare:  Rofhök [ 19.20 2017-09-17 ]

haha vilken pajkastning det blev, jag ville bara tala om att grejjorna inte dök upp, varför jag betalade? Mja, det undrar jag också, men efter tråden om att han ville göra rätt för sig, så ansåg jag att man ska få en till chans.

Lillahuset? Är jag strulig? Du menar böcker du skickade till lasp, som jag skulle ha? haha :D

Författare:  lillahuset [ 19.27 2017-09-17 ]

Det hade jag förträngt. Men det var struligt av mig. :oops:
Nej varken DHL eller jag fick tag på dig på ett tag så paketet var nära att gå i retur. Men det löste sig ju.

Författare:  Lasp [ 19.31 2017-09-17 ]

Det finns väl ingen anledning att hoppa på folk för att det vill att rätt skall vara rätt. Ni som har varit med vet att Xcore inte alltid gör som han säger.
Jag upplever dock att han försöker att komma på rätt spår. Men att vara fast i sin hållning är inte fel. Varför Curla som Ni säger?
Och ja, jag har böcker här i hyllan som skulle till annan adressat! Många av Linuxböcker har hamnat på bra ställen.
Jag tror att litteratur kan ha en bra inverkan på ens liv. Så hoppas vi att detta tjafs reder upp sig utan osämja.
Det är alltid svårt att döma, även med alla pusselbitar, som oftast, ingen ändå har!

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme