Electrokit Buggfix Plus
Aktuellt datum och tid: 21.25 2017-11-24

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Kategoriregler

• För varje tråd du vill starta här, måste du ha skrivit fyra inlägg någonstans i forumet utanför denna kategori.
• Medlem med statusen "Ny medlem" får inte starta en tråd här. Denna status blir du av med efter 30 inlägg.
• Trådens rubrik måste börja med K: S: B: för köpes, säljes, eller bytes. Samköpstrådar märks förslagsvis med Samköp:, osv.
• När köpet eller bytet är avklarat, lägg till SÅLD eller motsvarande i rubriken. Denna kan ändras genom att redigera första inlägget.
• En tråd får maximalt bumpas en gång om ingen viktig information har ändrats.
• Om bud, intresseanmälan eller annan anonym aktivitet sker dolt för andra medlemmar, skall detta ovillkorligen meddelas i tråden av trådskaparen om det påverkar övriga intressenter i affären. Exempelvis "Anonymt bud på 500 kr har givits.".

Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 14.27 2017-08-04 

Hej!

Efter div. ändringar i installationen av hemmets enskilda vattensystem så har två prylar blivit över:

En tryckströmställare 3fas. Slitet relä, vilket föranlett mitt byte. Går kanske att köra bra med alla kontaktorer parallellt eller att ta isär och renovera? Komplett med alla detaljer i övrigt. https://www.elbutik.se/product.html/try ... tare-tbe-3 IP44 står det på elbutiks hemsida, men på lådan står det IP54.

Ett 3fas motorskydd i IP54-låda. Fungerade sist det användes. Nya pumpen går på enfas och har inbyggt skydd. https://www.plcsweden.se/se/art/telemec ... GQod1soMiw. IP 54-lådan har ingen uppenbar modellbeteckning, men verkar tillverkas av Telemecanique

Båda prylarna har gått inomhus i normal rumstemp och fuktighet.

Skänkes eller byts mot t.ex. fryst kött (nöt, fläsk eller älg) från egen gård eller jakt eller en god kaka eller paj kanske?

edit: prylarna bor i Gråbo och hämtas. Kan hämtas vid stigs center / Importgatan 2 på måndagkvällar och torsdagkvällar. Börjar jobba på volvo LV i Lundby v.33. om det skulle passa.

Logga in för att visa de filer som bifogats till detta inlägg.

InläggPostat: 14.06 2017-09-09 

Jag bjuder en glass för tryckgrejen, förutsatt att den åtminstone enligt vad du minns är hel med avseende på täthet på vattensidan och helst den inte är galet oexakt i trycklägena (typ så att den inte oftast slår av och på vid inställt tryck men ibland går två bar högre innan den slår av).

Dåliga kontakter på elsidan går ju alltid att lösa.

M.v.h. vvs-automatiserings-wannabee :)

InläggPostat: 18.27 2017-09-09 

Jag har aldrig noterat läckage eller spår av läckage på vattenanslutningen. Jag är rimligt säker på att det inte är ett problem.

Tills elen började krångla så var iaf tryckstyrningen frisk. Den är helt mekanisk och jag kan inte se typ metallspån, deformationer eller andra uppenbara spår av mekaniska problem. Alla leder och tryckytor hade fett kvar när den togs ur drift.

Glass blir bra :) Vi kan ta detaljer om överlämning via PM

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme