Buggfix Plus
Aktuellt datum och tid: 18.30 2018-12-18

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Kategoriregler

• För varje tråd du vill starta här, måste du ha skrivit fyra inlägg någonstans i forumet utanför denna kategori.
• Medlem med statusen "Ny medlem" får inte starta en tråd här. Denna status blir du av med efter 30 inlägg.
• Trådens rubrik måste börja med K: S: B: för köpes, säljes, eller bytes. Samköpstrådar märks förslagsvis med Samköp:, osv.
• När köpet eller bytet är avklarat, lägg till SÅLD eller motsvarande i rubriken. Denna kan ändras genom att redigera första inlägget.
• En tråd får maximalt bumpas en gång om ingen viktig information har ändrats.
• Om bud, intresseanmälan eller annan anonym aktivitet sker dolt för andra medlemmar, skall detta ovillkorligen meddelas i tråden av trådskaparen om det påverkar övriga intressenter i affären. Exempelvis "Anonymt bud på 500 kr har givits.".

Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: K: Nokia N900
InläggPostat: 12.30 2017-02-23 
Användarvisningsbild

Hej,

Jag har den senaste tiden blivit mer och mer sugen på att testa att labba/leka lite med en Nokia N900.

Så nu tänkte jag kolla om någon har en gammal (fungerande) N900 liggandes som kan tänkas avvaras för en liten summa pengar.
Då modellen är gammal och syftet är basalt så behöver den givetvis inte vara i nyskick eller inkludera alla tillbehör.

Återkom gärna med PM om vad ni isf kan tänkas vilja ha i form av betalning. Tack på förhand.

Inläggsrubrik: Re: K: Nokia N900
InläggPostat: 11.06 2018-01-09 
Användarvisningsbild

Efter ca 11 månader så tänkte jag bemöda mig med en bump.

Jag är fortfarande sugen på en Nokia N900 :)

InläggPostat: 11.57 2018-01-09 
Användarvisningsbild

Min är tyvärr inte till salu, men ett tips är ju att dom är extremt kinkiga på laddare, jag har sett annonser
för N900 som "legat i en låda och nu vägrar starta", detta beror TROLIGEN på att man ansluter fel laddare.
Jag har varit sugen på att köpa dessa för att testa men eftersom jag redan har en så..

Jag har nämligen råkat ut för det själv, skulle starta telefonen efter ett längre "stillestånd", och fick bara upp
nokialoggan och inget mer, googlade och folk skrev typ "moderkortsbyte" "garantireparation" "omflashning", men
så skrev någon att "ladda med originalladdare", någon sådan hade jag inte men när jag bytte från en nonameladdare
(som funkar bra till både min Sony och Samsung) till den som följde med sonyn original så startade plötsligt telefonen
och fungerade hur bra som helst :)

InläggPostat: 12.01 2018-01-09 
Användarvisningsbild

Kika på eBay. Det finns en drös med dom till salu. Kolla dock först vilka språk som ingår i dom specifika varianterna så du inte blir utan svenska, om du känner behov av nordiska bokstäver. :)

InläggPostat: 13.18 2018-01-09 
Användarvisningsbild

Tack för tipsen!

Electricguy: Jo jag har sett att det finns på eBay emellanåt, men hittills har jag kännt att det är "säkrare" att köpa i Sverige på tex tradera eller blocket. Helst hade jag velat köpa den av någon här ifrån forumet så klart så blir det en personligare kontakt :)

InläggPostat: 18.06 2018-01-09 

Jag har en liggandes i nån låda... problemet är att usbkontskten har pajat. Är man händig kan man kanske löda dit en ny, men det är j#vligt tight att komma åt vill jag minnas.
Undegbar lur fö övrigt!

InläggPostat: 22.40 2018-01-09 
Användarvisningsbild

soap: om den är billig och ojzor inte vill ha den kanske jag skulle kunna tänka mej den, om skärmdelen är fin, för min har rätt mycket repor i ytbeläggningen.

InläggPostat: 11.12 2018-01-10 
Användarvisningsbild

Soap skrev:
Jag har en liggandes i nån låda... problemet är att usbkontskten har pajat. Är man händig kan man kanske löda dit en ny, men det är j#vligt tight att komma åt vill jag minnas.
Undegbar lur fö övrigt!

Jag är helt klart intresserad om den i övrigt är fungerande :)

InläggPostat: 18.35 2018-01-10 

En av de bästa telefoner jag haft, ångrar att jag sålde den. Har ibland kikat på begagnade. N9 säljer jag inte, inte Jolla 1 heller.

Om man råkar hitta en död kunde dethär vara intressant: http://neo900.org/ .

InläggPostat: 23.41 2018-01-10 

Vad är grejjen med n900an, idag alltså.. innan android knäckte projektet vet jag såklart. Jag har inte hållit koll på den på ett antal år.

Jag borde dock ha en liggandes någonstans. Inte troligt att jag hittar den på ett bra tag heller så jag kan inte erbjuda att sälja den.

Skulle jag snubbla på den så tjoar jag dock.

/f

InläggPostat: 07.42 2018-01-11 

Det var inte Android utan Microsoft som åsidosatte Meego/Maemo hos Nokia.
De som blev uppsagda startade då Jolla där arvet lever vidare i Sailfish OS. Sailfish X finns numera att köpa och installera på Sony Xperia X, är själv mycket nöjd. https://jolla.com/sailfishx/ .
Kan för övrigt stoltsera med att jag hunnit utveckla lite på N810 i ett tidigare liv. Före dem fanns N800 och Nokia 770. De hade ingen mobildata utan bara Wifi.

InläggPostat: 07.54 2018-01-11 
Användarvisningsbild

fulis skrev:
Vad är grejjen med n900an, idag alltså.. innan android knäckte projektet vet jag såklart. Jag har inte hållit koll på den på ett antal år.

Jag borde dock ha en liggandes någonstans. Inte troligt att jag hittar den på ett bra tag heller så jag kan inte erbjuda att sälja den.

Skulle jag snubbla på den så tjoar jag dock.

/f

Ptja... Det var väl mobilen jag ångrar att jag inte köpte när den kom och nu tänkte rätta mina misstag. Jag är intresserad av gammal teknologi, har även en handdator av typen Ericsson MC218 (Psion 5MX).

Det är intressant att N900 kör en omodifierad version av Linuxkärnan, till skillnad från Android, med Debian i botten.

JanErik skrev:
De som blev uppsagda startade då Jolla där arvet lever vidare i Sailfish OS. Sailfish X finns numera att köpa och installera på Sony Xperia X, är själv mycket nöjd. https://jolla.com/sailfishx/ .
Kan för övrigt stoltsera med att jag hunnit utveckla lite på N810 i ett tidigare liv.

Har du en Sailfish X?

InläggPostat: 08.25 2018-01-11 

Jo, köpte helt från början.

InläggPostat: 09.55 2018-01-11 
Användarvisningsbild

fulis skrev:

grejen för mej är framförallt att det är en linuxdator i fickformat, skärm, tangentbord, pekskärm och riktig linux, sen har den inbyggd telefon också, hur coolt som helst :)

Sailfish vore intressant om det gick att köra på en modern telefon med fysiskt QWERTY-tangentbord.

InläggPostat: 11.39 2018-01-11 

JanErik skrev:
Kan för övrigt stoltsera med att jag hunnit utveckla lite på N810 i ett tidigare liv. Före dem fanns N800 och Nokia 770. De hade ingen mobildata utan bara Wifi.

Visst, hade inte nokia/microsoft klantat bort projektet så... men i och med att android tog andelar så konkurrerades maemo ut. Och det var detta jag menade. :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme