EBAMAN uppe igen

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Inlägg: 45168
Blev medlem: 23 september 2006, 23:54:55
Ort: Borås
Kontakt:

EBAMAN uppe igen

Inlägg av TomasL »

Så, nu äntligen är min manualsida uppe igen.
Det enda som kvarstår är att hitta en ny template, men det är inte så jätteakut.
http://www.ebaman.com gissar att det tar någon timma eller två innan DNSen blivit uppdaterad.

Ett lite jobbigt problem i nuläget är att varken IE eller EDGE funkar, men jag får bugg-rapportera det.
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33666
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: EBAMAN uppe igen

Inlägg av Glenn »

Precis som innan kan jag inte registrera mej, jag klicka på "create an account", fyller i allt som är required field, sen klickar jag "register", varvid alla fält bara töms och jag kan börja om.

Det blir likadant i seamonkey, firefox och IE, det blir samma från linux och windows, samma från jobbet och hemifrån.
Användarvisningsbild
Lennart Aspenryd
Tidigare Lasp
Inlägg: 12607
Blev medlem: 1 juli 2011, 19:09:09
Ort: Helsingborg

Re: EBAMAN uppe igen

Inlägg av Lennart Aspenryd »

Men jag kunde logga in utan problem. Kul att det används.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Inlägg: 45168
Blev medlem: 23 september 2006, 23:54:55
Ort: Borås
Kontakt:

Re: EBAMAN uppe igen

Inlägg av TomasL »

Förmodligen några gamla kakor som ligger och krånglar till det.

Har testat med alla browsers, och det skall vara problemfritt att logga in, dock som sagt, det kan ligga gamla kakor som skräpar.
Glenn är du redan registrerad, eller försöker du att registrera dig, oavsett, maila/pma mig användarnamn och epostaddress som du använder.
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33666
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: EBAMAN uppe igen

Inlägg av Glenn »

Fast det blir samma från jobbdatorn där jag aldrig försökt innan, på två olika browsers.

Jag tror även jag försökt med en alternativ email ifall det skulle vara problemet.
H.O
Inlägg: 5683
Blev medlem: 19 mars 2007, 10:11:27
Ort: Ronneby

Re: EBAMAN uppe igen

Inlägg av H.O »

Märkligt. Jag provade just att registrera mig, inga problem vad jag kan se, Windows 7 med IE 11. Tog en minut eller två så hade jag aktiveringsmailet inkorgen.
johano
Inlägg: 1943
Blev medlem: 22 januari 2008, 10:07:45
Ort: Stockholm

Re: EBAMAN uppe igen

Inlägg av johano »

Testade just och så blir det om man försöker registrera en användare som redan existerar.
Jag har ett konto och försöker jag skapa samma konto igen (samma username) så kommer
samma registreringssida tillbaka med fälten tömda.

/j
Skriv svar