FEM-program Lönnelid/Norberg

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
ccBjorn
Inlägg: 12
Blev medlem: 5 september 2010, 16:59:48

FEM-program Lönnelid/Norberg

Inlägg av ccBjorn »

Hej,

Jag försöker få tag på de gamla programmen för FEM-analys som hör till utbildningspärmarna för gymnasieskolans Teknologi som Sture Lönnelid och Rune Norberg gav ut på 80- och 90-talet.

Jag har varit i kontakt med både Sture och Rune, men de hade inte kvar några kopior själva av programmen. Universitetsbibliotekn har inte heller kunnat hjälpa mig eftersom de inte arkiverar dataprogram som hör till utbildningslitteratur.

Jag driver hobbyprojekt att dokumentera och spara gamla CAD/CAM/FEM program till eftervärlden och är därför väldigt intresserad att få tag på kopior av såväl MS-DOS som Mac-versionen av dessa program.

Tacksam om någon kan hjälpa mig att bevara dessa program till eftervärlden.

Bästa hälsningar
Björn Sundström
Umeå
larky
Inlägg: 1095
Blev medlem: 7 mars 2007, 07:54:18
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: FEM-program Lönnelid/Norberg

Inlägg av larky »

Jag hade Sture som lärare i mitten på nittiotalet men jag tror inte att jag kan hjälpa dig, hade inte ens en dator då.
ccBjorn
Inlägg: 12
Blev medlem: 5 september 2010, 16:59:48

Re: FEM-program Lönnelid/Norberg

Inlägg av ccBjorn »

Har inte lyckats få tag på programmen :( Bumpar därför denna tråd med förhoppning att någon skulle kunna dela med sig av en kopia på de gamla programmen för FEM-analys av Lönnelid/Norberg.
Skriv svar