Labbapplikation till Android?

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
Klas-Kenny
Inlägg: 11292
Blev medlem: 17 maj 2010, 19:06:14
Ort: Växjö/Alvesta

Labbapplikation till Android?

Inlägg av Klas-Kenny »

Har en idé till en liten mätrigg jag skulle vilja bygga. I princip så behöver jag mäta ett par värden med två multimetrar, räkna lite på siffrorna och presentera resultatet.

Jag har två Agilent/Keysight multimetrar med möjlighet till Blåtandskommunikation, något som fungerar fint att använda till tex. Keysights egen app för mätning och loggning, men dessa saknar de lite roligare funktionerna jag behöver.

Det jag vill göra skulle ju gå utmärkt i exempelvis Labview under Windows (sannolikt även på en Windows - platta). Men jag skulle vilja kunna köra det ifrån en Android-telefon då det är vad jag har lättillgängligt.

Så, någon som vet någon applikation som skulle passa till att bygga detta, förhållandevis enkelt?
Säkert inte jättesvårt att bygga en helt egen app för det, men där blir det lite väl stor tröskel för att jag ska vilja ta mig över just nu.
Har provat Processing tidigare, smidigt, men fick aldrig igång seriekommunikation under Android där.