Konventera EWB Layout -Eagle filer?.

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
Fagge
Inlägg: 3930
Blev medlem: 27 maj 2003, 13:59:51
Ort: Blekinge

Konventera EWB Layout -Eagle filer?.

Inlägg av Fagge »

Tjena.
Nu när jag har upptäckt att Eagle kan skapa G-Kods filer till min CNC fräs, så vill jag naturligtvis använda mig av det programmet!.
Tidigare har jag cadat i Electronics workbench layout, så jag har massvis med både små & mycke komplexa kort sparat i Ewbs format .DDF.

Så nu måste jag konventera dessa DDF filer till Eagles format!. Eagle har ett script som kan detta men bara med filer som är gjorda i Ewb Layout versionen 4.80 eller 5.50.
Givetvis så har jag använt V5.33 & när jag försöker konventera dessa filer så får jag upp ca999 milioner felmedelanden.
Jag vägrar att rita om dessa i Eagel för att det skulle ta många många månader & vissa av de filer jag har är bland annat universella moderkort till 68HC11 processorn & expansions kort till den & dessa kort är riktit feta.

Så vad finns det för alternativ?.
1. Kan man få tag i script till Eagle som klara denna Ewb-version någon stanns?.
2. Har någon Ewb Layout programmet som är V4.80 eller 5.50 , som jag skulle kunna få för att prova öppna mina filer i det & sedan spara om filerna!?.
Eller hur fasen skall jag göra?.
Användarvisningsbild
Fagge
Inlägg: 3930
Blev medlem: 27 maj 2003, 13:59:51
Ort: Blekinge

Inlägg av Fagge »

Eagle 4.13 Verkar kunna konventera bättre, men jag kan ej se om det funkar fullt ut, för att den klagar på att jag har Lightversionen!.

Finns det nån fix som låser upp 4.13?, jag har ju ingen lust att köpa programmet & sedan upptäcka att det inte gick ju!.
Användarvisningsbild
ToB
Inlägg: 678
Blev medlem: 22 februari 2004, 10:32:58
Skype: tobias_bjork
Ort: Sollentuna

Inlägg av ToB »

Du kan ju prova http://astalavista.box.sk/cgi-bin/robot?srch=eagle+4.13 vet inte om någon av dom fungerar.
Användarvisningsbild
axelsonic
EF Sponsor
Inlägg: 709
Blev medlem: 8 juni 2003, 20:56:03
Ort: Stockholm

Inlägg av axelsonic »

Om man crackar eagle eller låser upp det med "ful-licenser" så har det en förmåga att göra att filerna inte går att använda i nyare versioner.
Användarvisningsbild
Fagge
Inlägg: 3930
Blev medlem: 27 maj 2003, 13:59:51
Ort: Blekinge

Inlägg av Fagge »

Tackar, nu funkar det bättre MEN
Alla ytmonterade komponenter hamnar i topp lagret oavsett i vilket lager dom det är satta i i Ewb-Layout & jag lyckas fan inte att skifta lager.

Jag är nybörjare i Eagle så jag kan ha missat nått, men prova själva!.

EDIT...
http://goto.glocalnet.net/mfager5/Driver.zip

EDIT 2...
Det löste sig genom att markera alla lager först!.
Skriv svar