Byta package på komponent i eagle ?

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33667
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Byta package på komponent i eagle ?

Inlägg av Glenn »

Jag skulle vilja lägga till ytterligare ett package till en komponent i ett eagle-library, men jag fattar inte hur man gör.

Det jag vill göra är en 68HC000 i SPDIP64 sockel.

Jag vill alltså ta den vanmliga DIL64 versionen av 68000 och sedan "krympa" den till en SPDIP64, alltså tätare bendelning och smalare. ..Eller byta och byta, kopiera den och lägga till den kapslingen.

Jag har försökt ett bra tag nu, och symbolerna kan man ju kopiera in till ett nytt library ganska lätt, men det går inte med kapslingarna ? det blir liksom ingenting, dessutom tycker jag det är svårt att veta exakta dimensioner, SPDIP64-kapslingen för MC68HC000 är tydligen väldigt ovanlig också, så man hittar inga mått på den någonstans.

..Jag har dock en krets att mäta på.
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33667
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

Det är alltså ingen som har nåt tips ?

Det känns som att detta är en operation som man borde behöva göra ibland, men jag lyckas inte :(
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Det kanske finns något tips här?
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33667
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Byta package på komponent i eagle ?

Inlägg av Glenn »

Hmm, nu försökte jag göra dte igen, såhär sju år senare och med mer erfarenhet av eagle i bagaget, och mycket nyare version också.

Inga problem, funkade hur bra som helst.. hmm..
Skriv svar