Eagle polygon

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
ristomemo
Inlägg: 1028
Blev medlem: 29 mars 2004, 14:12:18

Eagle polygon

Inlägg av ristomemo »

Jag har gjort en kretskortlayout med Eagle 4.11. Har till slut fått allt att fungera utom det sista. Jag tänkte fylla ut allt tomrum med ett jordplan. Jag får dit jordplanet/polygonen, men jag kan inte få den i kontakt med GND ledningarna. jag vill altså att befintliga GND ledningar ska smälta ihop med polygonen.

Någon som har några tips?
cyr
Inlägg: 2712
Blev medlem: 27 maj 2003, 16:02:39
Ort: linköping
Kontakt:

Inlägg av cyr »

Byt namn på polygonen till "GND".
ristomemo
Inlägg: 1028
Blev medlem: 29 mars 2004, 14:12:18

Inlägg av ristomemo »

Kom på det efter en stund. Är ganska typiskt, när man har kört fast o frågar någon om hjälp så hittar man ofta svaret strax därpå.

Men tackar så mycket i alla fall.

Men jag har en till fundering. För vissa komponenter jag har använt tycker jag att borrhålet är alldeles för stort. Eftersom jag ska borra själv föredrar jag att det etsade "hålet" är litet eftersom det då är lättare att få borrhålet centrerat. Hur kan jag ändra borrhålet på befintliga komponenter?
leh
Inlägg: 20
Blev medlem: 13 februari 2004, 08:36:51

Inlägg av leh »

Jag har också funderat på detta, men jag har löst detta genom att lägga viahål över komponenthålen.
ristomemo
Inlägg: 1028
Blev medlem: 29 mars 2004, 14:12:18

Inlägg av ristomemo »

Vilken version av Eagle kör du med Leh? Min 4.11 protesterar när jag försöker lägga en via ovan det befintliga.
Användarvisningsbild
zeus
Inlägg: 7058
Blev medlem: 17 juni 2003, 22:13:44
Ort: Sthlm.

Inlägg av zeus »

Man kan rita en ring, så lägger man en eller två sådana över, funkar iaf för mig.
leh
Inlägg: 20
Blev medlem: 13 februari 2004, 08:36:51

Inlägg av leh »

Jag kör ver. 4.11. Man får lägga viahålet brevid komponenten och sedan använda "Move" för att plasera viahålet åvanför komponent paden.
ristomemo
Inlägg: 1028
Blev medlem: 29 mars 2004, 14:12:18

Inlägg av ristomemo »

Nu har jag fått polygonproblem igen. Så jag livar upp min gammla tråd.

Hur mycket jag än ändrar islolate o spacing så lägger sig min polygon ca 8mm ifrån närmaste ledare. Jag hittar inte igen var någon inställning är fel. Det har ju fungerat bra i mina tidigare projekt. :?:
Skriv svar